سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصوری آرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

انتقال سفارت آمریکا به قدس؛ شکست دیگر در کارنامه سیاه ایالات متحده

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس شکست خفت بار دیگری در کارنامه سیاه کاخ سفید رقم زد.

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس، اظهار کرد: صهیونیست‌ها لابی قوی در کاخ سفید دارند و دختر او نقش زیادی در قدرتمند کردن اسرائیل و موضوع انتقال سفارت داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ترامپ به ضعف کشور‌های عرب پی برده و از این موضوع استفاده کرد و کاری که رئیس جمهور‌های قبلی آمریکا جرات اجرای آن را نداشتند عملی کرد.

ضعف برخی کشورهای عرب در برابر آمریکا!

منصوری آرانی با بیان اینکه سران برخی کشور‌های عربی به یک خود باختگی در برابر کاخ سفید رسیده اند، بیان کرد: یکی از عوامل مهمی که در انتقال سفارت نقش داشت همین ضعف برخی کشور‌های عرب در برابر ایالات متحده است.

حامی اصلی رژیم صهیونیستی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم افزود: برای همه روشن است که آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی است و ترامپ با این کار‌ها به طور جدی کشور‌های عرب و اسلامی را تحقیر می‌کند و عملا به آن‌ها گفته که شما ارزشی ندارید.

سکوت در برابر اقدام ترامپ

وی با اشاره به سکوت برخی کشور‌های عرب در برابر اقدام ترامپ، اظهار کرد: همه‌ی کشور‌های عرب باید در برابر این اقدام رئیس جمهور آمریکا اعتراض شدیدی می‌کردند و حتی سازمان اوپک که بسیاری از کشور‌های عرب در آن عضو هستند، می‌توانستند در جلوگیری از این اقدام ترامپ نقش داشته باشند، اما متاسفانه هیچ اقدام خاصی در این زمینه انجام ندادند.

منصوری آرانی بیان کرد: ترامپ از کشور‌های عربی خاطرش جمع است، اما بدون شک انتقال سفارت با موج شدیدی از اعتراضات در جوامع اسلامی و حتی جامعه بین الملل همراه خواهد بود، امروز هم شاهد این اعتراضات بودیم و در ادامه هم شاهد گسترش اعتراضات در سطح جهان اسلام و حتی آزادی خواهان جهان خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه ترامپ تباید فکر کند که با این کار رژیم صهیونیستی قدرتمند شده است، افزود: امروز شاهد بودیم که مردم فلسطین از این رفتار آمریکا به خشم آمده و با تضاهرات گسترده نشان دادند که حاضرند در مقابل این اقدام سخیف کاخ سفید و تل آویو شهید شوند.

کارنامه سیاه

وی تصریح کرد: حرکت امروز مردم فلسطین نشان داد که انتقال سفارت به بیت المقدس نه تنها برای آمریکا و رژیم صهیونیستی یک پیروزی نبود بلکه شکست دیگر در کارنامه سیاه آن‌ها رقم زده است.

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل ادعا می کردند با انتقال سفارت آرامش را به سرزمین قدس می آورند، ولی اتفاقات امروز نشان داد رویایی که آن‌ها تصور کردند و خوابی که برای سرزمین فلسطین می‌دیدند، هرگز محقق نخواهد شد و تا زمانی که رژیم صهیونیستی در سرزمین قدس باشد آرامش در آنجا برقرار نخواد شد.

انتهای پیام/

انتقال سفارت آمریکا به قدس در مثلث آمریکایی، سعودی و اسرائیلی شکل گرفت

برچسب ها: آمریکا ، رئیس جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.