سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان در ماه مبارک رمضان

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: صدا وسیمای مرکز کرمان ماه مبارک رمضان امسال هم با تولید و پخش ۲۸ هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه میهمان شما مخاطبین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی در رسانه استانی تولید و پخش می‌شود که از آن جمله می‌توان به برنامه «جمع خوانی قرآن کریم» که به پخش مستقیم برنامه جزءخوانی قرآن کریم از حسینیه ثارالله اختصاص دارد و هر روز از ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه به مدت ۷۰ دقیقه به صورت زنده به روی آنتن شبکه استانی سیمای مرکز کرمان می‌رود.

علیرمضانی افزود: «سحرگاهان» ویژه برنامه سحر‌های ماه مبارک رمضان از تولیدات سیمای مرکزکرمان است که در بخش‌های ادعیه شامل فراز‌هایی از دعای ا بوحمزه ثمالی، مناجات امام علی (ع)، تغذیه درسحر، مناجات سحرگاهی و دعای سحر همراه باخاطرات رمضان در اسارت و جبهه ومشاغل شبانه، مسابقه، اذان صبح به همراه زیرنویس اذان شهرستان‌های استان به منظور ایجاد شور و نشاط در لحظات معنوی سحر، به مدت ۹۰ دقیقه از ساعت ۳ بامداد با هم استانی‌ها همراه می‌شود.

وی «نورباران» را عنوان ویژه برنامه تلویزیونی افطار‌های ماه مبارک رمضان که به مدت ۴۵ دقیقه به استقبال لحظات معنوی افطار واذان مغرب می‌رود بیان و خاطر نشان کرد: معرفی میهمانان ویژه شامل نیکوکاران و افرادی که قصه متفاوت و توانمندی‌های خاصی دارند و بخش‌هایی از جمله تواشیح، بحث کارشناسی و مناجات پلاتو، گزارش، نریشن، سرود، باکس اذان، نماز مغرب و طراحی موضوعات معنوی متناسب با حال و هوای این ماه، حدیث، ادعیه روز‌های ماه رمضان، قرآن، اذان و نیایش بخش‌های این برنامه را تشکیل می‌دهند.

وی گفت::برنامه گفتگو محور "ره عشق" با حضور کارشناسان نخبه و اساتید حوزه با محوریت سبک زندگی اسلامی و ایرانی در ماه مبارک رمضان باآیتم‌های آرم، مجری، کارشناس، حدیث، صلوات، مناجات به مدت ۴۵ دقیقه از ساعت ۱۳ روز‌های یکشنبه، دوشنبه وسه شنبه از سیمای مرکز کرمان پخش خواهد شد.

علیرمضانی همچنین به تهیه و تدارک ویژه برنامه‌هایی در معاونت صدای مرکز همزمان با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: "سلام رمضان"برنامه ویژه پیشواز ماه مبارک رمضان است که به صورت زنده در ساختار ترکیبی نمایشی به مدت ۶۰ دقیقه با آیتم‌های گزارش، کارشناسی، موسیقی بی کلام وبا کلام گفتار، تلفن وپیامک چهارشنبه شب از ساعت 21و30 تا 22و30 از صدای مرکز کرمان پخش می‌شود.

وی گفت:ویژه برنامه سحرگاهی با عنوان «به خدا نزدیکتر» با هدف تبیین فیوضات سحر‌های ماه مبارک رمضان و ایجاد لحظاتی معنوی و نشاط انگیز برای سحرخیزان، به مدت ۹۰ دقیقه با روزه داران سحرخیز همراه می‌شود.

وی افزود: گفتار، کارشناسی، دعای روز و ترجمه، دعای سحر، اذان صبح، دعای فرج، نماز، همخوانی، تواشیح واحکام ماه مبارک، تلفن وپیامک بخش‌های برنامه «به خدانزدیکتر» را تشکیل می‌دهند.

علیرمضانی در ادامه گفت: برنامه «ضیافت» نیز با بخش‌های متنوع، در ماه مبارک رمضان، در استقبال از لحظات افطار ازرادیو کرمان پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: این برنامه در بخش‌های گزارش، نمایش، موسیقی و سرود متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان، گفتار، کارشناسی موضوعی، گزارش، احکام، تواشیح، مناجات، اذان، دعا و نماز، تلفن وپیامک همزمان با افطار‌های ماه مبارک رمضان به مدت ۷۵ دقیقه، لحظاتی با نشاط همراه با حس معنویت را برای شنوندگان و روزه داران هم استانی فراهم می‌کند.

مدیر کل مرکز کرمان گفت: برنامه "برحریرقدر"ویژه شب‌های قدر است که در شب‌های قدر از ساعت 21و30 تا ۳ بامدادبه صورت زنده با پخش دعای جوشن کبیر، سخنرانی، گزارش موسیقی، مناجات، همخوانی، تلفن وپیامک ومطالب موضوعی به باروزه داران همراه می‌شود.

علیرمضانی همچنین به اقدامات معاونت خبر این مرکز در استقبال از ماه میهمانی خدا اشاره و تصریح کرد: تولید ۲۵ گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی با موضوع آماده شدن مردم برای ماه رمضان، غبارروبی مساجد وحلول ماه مبارک، تهیه ۱۶ گزارش رادیویی و پرداختن به خبر‌ها و موضوعات مرتبط در سه بخش خبری تلویزیونی و دو بخش رادیویی از برنامه‌های پیش بینی شده برای ماه نزول قرآن است.

وی افزود: معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان هم با تولید آثار متناسب با ماه مبارک رمضان با مخاطبان خود همراه می‌شود و سعی در انتقال پیام‌های با محتوا و اثربخش دارد.

وی ادامه داد: در فضای مجازی، برگزاری مسابقه و فراخوان عکس‌های مردمی، ایجاد و بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز، بهره گیری از ظرفیت پیام رسان سروش برای نشر محتوی رااز جمله اقدامات در نظر گرفته شده این معاونت بیان کرد.

انتهای پیام/ی

صدا و سیمای مرکز کرمان  در ماه رمضان میهمان خانه‌های کرمانی‌ها می‌شود

 

برچسب ها: رمضان ، تولیدفیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.