سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیتر امشب؛

فلسطین یک نماد و الگوی دینی است

رئیس انجمن دوستی فلسطین و ایران گفت: مسئله اشغال فلسطین خط قرمز فلسطینیان است و نمی شود در مورد آن سازش کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد البحیصی رئیس انجمن دوستی فلسطین و ایران در برنامه تیتر امشب گفت: من به فرزندان فلسطینی افتخار و تقدیر و تشکر می کنم که در برابر گلوله های صهیونیستی ایستاند و قدس همه جهانیان را غافلگیر کرد.
او گفت: نکبت روزی است که رژیم غاصب صهیونیستی کشور فلسطین را اشغال کرد و قطعا مسئله قدس مسئله فراگیری در جهان اسلام است.

رئیس انجمن دوستی فلسطین و ایران گفت: زمانی ترامپ تصمیم به انتقال سفارت گرفت قصد داشت،کاری کند تا قدس و آوارگان فلسطینی را به فراموشی بسپارند.

البحیصی گفت: کشور های عربستان و امارات در حمایت از ترامپ به کشور فلسطین خیانت کردند، آمریکا می خواهد دنیا واقعیت های این منطقه را نادیده بگیرند.

وی ادامه داد: ایستادگی مقاومت و شجاعت آنها، ترس و نگرانی رژیم غاصب را بیشتر کرد و این مقاومت مردم فسطین بارها توطئه تکفیریها را در منطقه شکست داد و محور مقامت مردم فلسطین با حمایت کشور های اسلامی همراه بود.

او گفت: قدس فقط مال فلسطین نیست و مسئله اشغال این کشور مسئله جهان اسلام است. فلسطین یک نماد و یک الگوی دینی است و مسئله آن بدون هیچگونه منافع حزبی دنبال می شود.

رئیس انجمن دوستی فلسطین و ایران گفت: غربی ها سعی داشتند با حمایت از تصمیم آمریکا، قدس را به فراموشی بسپارند ولی ملت شجاع و ثابت قدم فلسطین عقب نشینی نکرد و در مقابل توطئه های آنها ایستاد.

سعدالله زارعی؛کارشناس مسائل غرب آسیا دیگر مهمان این برنامه گفت: امروز روز بسیار مهمی برای فسطین بود. آمریکا خواست با انتقال سفارت در روز نکبت یک رویداد جدیدی را رقم بزنند تا روز نکبت فراموش شود ولی مقامت و شجاعت مردم فلسطین این توطئه را خنثی کرد و این نشانه پیروزی فلسطین است.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ابتکار عمل جدید فلسطین در راهپیمایی ها مدنی و مردمی شکل گرفت و امروز روز پایان این راهپیمایی نبود و ما شاهد زانو زدن اسرائیل در برابر این راهپیمایی مردمی خواهیم بود.

زارعی گفت: مسئله مقاومت فلسطین از داخل فعال است و نسل های چهارم و پنجم امروزه شهید می شوند و آنها مسئله اشغال فلسطین را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد.

رویوران؛ کارشناس مسائل غرب آسیا که بصورت تلفنی دربرنامه حاضر بود، درباره اقدامات آمریکا در قدس گفت: انتقال سفارت یک تصمیم سیاسی است و ترامپ رئیس جمهوری با بحران سیاسی و اخلاقی است و سعی دارد با حمایت لابی گران صهیونیستی بحران خود را حل کند.
فلسطین یک نماد و الگوی دینی است

رویوان گفت: موضوع آمریکا در برابر فلسطین بسیار روشن است، ترامپ برخلاف قطعنامه 242 سازمان ملل عمل کرده است.

وی ادامه داد:در صورتیکه اکثر نمایندگان سازمان ملل، مناطق اشغالی قدس شرقی را به رسمیت می شناسد و ترامپ آن را زیر پا گذاشته است.

منبع: شبکه خبر
انتهای پیام/

بررسی اقدامات آمریکا در قدس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.