سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر جدید ارمنستان خواستار روابط نزدیک با روسیه شد

نیکول پاشینیان در ملاقات با ولادیمیر پوتین، خواستار برقراری روابط نزدیک سیاسی و نظامی میان ارمنستان و روسیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، نیکول پاشینیان، نخست وزیر جدید ارمنستان، که هفته گذشته پس از تظاهرات گسترده به قدرت رسید، روز دوشنبه در گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد خواستار روابط سیاسی و نظامی نزدیک‌تر با مسکو است.

نشست پوتین و پاشینیان در سوچی، نخستین ملاقات آن‌ها به شمار می‌رود.

ارمنستان که پیش‌تر به اتحاد جماهیر شوروی تعلق داشته است، روابط نزدیکی با روسیه دارد. روسیه در این کشور یک پایگاه نظامی مستقر کرده است و مدت‌هاست به ارمنستان تسلیحات می‌فروشد.

پاشینیان که پیش از این به دیپلمات‌های روس اطمینان خاطر داده بود روابط کشورش را با مسکو قطع نخواهد کرد، روز دوشنبه قاطعانه به پوتین گفت خواستار ادامه اتحاد نزدیک دو کشور است. وی گفت ارمنستان خواستار خرید تسلیحات روسی و بهبود روابط سیاسی و تجاری با مسکو است.

پاشینیان گفت: «مسائلی وجود دارد که باید درباره آن‌ها صحبت کنیم. اما برخی از موضوعات مانند روابط استراتژیک میان ارمنستان و روسیه نیازی به مذاکره ندارد. می‌توانم به شما اطمینان دهم که درباره این مسئله در ارمنستان اتفاق نظر وجود دارد و هیچ فردی تاکنون در اهمیت روابط روسیه و ارمنستان تردید نکرده است.»

پوتین نیز در پاسخ به پاشینیان گفت روسیه ارمنستان را یکی از متحدان نزدیک خود در منطقه می‌داند و خواستار روابط نزدیک‌تر با این کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.