سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت گل محمدی در جبالبارز جیرفت

مدیرجهاد کشاورزی جیرفت گفت: بیش از ۴۳۲ هکتار گلستان گل محمدی در جیرفت وجود دارد که برداشت گل محمدی از آن‌ها از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز شد و تانیمه اول خرداد ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی سالاری مدیرجهاد کشاورزی جیرفت  گفت : از هرهکتار گلستان‌های گل محمدی در بخش جبالبارز یک و نیم تن محصول و سالانه بیش از۷۰ تن گل محمدی از گلستان‌های جیرفت برداشت و برای گلاب گیری به کارخانه فرآوری این محصول در جبالبارز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت با اشاره به کمبود منابع آبی در این شهرستان گفت: سعی شده توسعه گلستان‌های گل محمدی به عنوان یک کشت جایگزین در شهرستان فرهنگ سازی شود، چون این محصول نیاز بسیار کمی به آب دارد و از طرفی با کم آبی سازگار است.

بخشدار جبالبارز هم گفت:زمینه تشویق مردم این بخش را به کاشت گل محمدی فراهم کرده ایم، چون شرایط آب و هوایی این بخش سبب شده محصول گل محمدی با کیفیت و بازار پسند تولید شود.

قاسمی افزود: کارخانه گلاب گیری جبالبارز برای فرآوری محصول راه اندازی شده تا ارزش افزوده گل محمدی برای کشاورزان بیشتر شود.

بخشدار جبالبارز بیان کرد:در فصل برداشت گل محمدی در بخش جبالبارز به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۲۰۰نفر مشغول به کار می‌شوند.

مسعود احمدی مدیر کارخانه گلاب جبالبارز هم گفت:این کارخانه با هدف فرآوری گیاهان دارویی و به ویژه گل محمدی فعال و راه اندازی شد.

وی افزود:در حال حاضر کار گلابگیری در این کارخانه از گل‌های تحویلی کشاورزان در حال فعالیت است و به طور متوسط این کارخانه ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰تن عرقیجات را دارد.

انتهای پیام/ی

تولید گلاب در کارخانه گلابگیری جبالبارز در حال انجام است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.