سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریفی آزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ایجاد سامانه جامع روابط کار برای شناسایی کارگران غیر رسمی

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت گفت: ایجاد سامانه جامع روابط کار باعث می شود تمام اقتصادهای غیر رسمی را شناسایی کنیم.

اسماعیل ظریفی آزاد، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر برای کاهش اقتصاد غیر رسمی، یک سامانه جامع روابط کار را طراحی کرده ایم  که کمک خواهد کرد کارگران بخش غیر رسمی را شناسایی کنیم.

ظریفی آزاد گفت: با سامانه جامع روابط کار بزودی می توانیم  در مدت حداکثر یک سال، کارگران بخش رسمی را بیشتر بشناسیم و قدم اول برای شناسایی بخش غیر رسمی، این است که بخش رسمی را شناسایی کنیم.

وی افزود: تمام اطلاعات افرادی که در سامانه جامع کار ثبت نام می کنند، در دسترس خواهد بود. در این سامانه راهکارهایی پیش بینی شده که ما از ظرفیت تشکل های کارفرمایی و کارگری  استفاده کنیم، چون افراد ناشناخته یک ظرفیت گسترده هستند که هنوز از آنها استفاده نشده است.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت گفت: در سامانه جامع روابط کار، بخشی را پیش بینی کرده ایم که اجازه می دهد کارگری که در بخش غیر رسمی کار می کند و قراداد و  بیمه ندارد، به این سامانه مراجعه کند و اطلاعات خود و کارگاهش را ثبت کند. در نهایت، اداره کار مربوطه مطلع می شود که کارگاهی وجود دارد که کارگران آن ثبت نام کرده اند و  در یک کارگاه مشغول به کار هستند.

ظریفی آزاد با تاکید بر اینکه با راه اندازی این سامانه، دیگر کار ما پیداکردن سوزن در انبار کاه نیست، گفت: با ثبت اطلاعات کارگران، می دانیم که کارگاهی وجود دارد و حتی اگر گزارش خلاف واقع از سوی کارفرما هم برسد، ما به اطلاعات کارگران دسترسی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این سامانه اتفاقی است که در ظرف 2 یا 3 هفته آینده  اتفاق خواهد افتاد. بعد از افتتاح سامانه، همه کارگران و کارفرماها را  برای ثبت نام در آن دعوت خواهیم کرد و تلاش داریم در سال 97، 12 میلیون کارگر رسمی و  1 میلیون و 200 هزار نفر کارفرمای رسمی که کد کارگاهی دارند، به این سیستم معرفی شوند. 

انتهای پیام/

 

ساماندهی کارگران غیر رسمی  توسط سامانه جامع کار

برچسب ها: اشتغال ، اشتغال زایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
بیکار مطلق چطور ؟
کسیکه نه شغلی داره و نه بیمه ای، تکلیفش چیه ؟