سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دبیرخانه دائمی گفت و گوی هنری ایران و جهان عرب در دانشگاه کاشان

دبیرخانه دائمی گفت و گوی هنری ایران و جهان عرب در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب، با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان داخلی و خارجی در دانشگاه کاشان افتتاح شد.

رییس دانشگاه کاشان ، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: تعاملات و ارتباطات هرچه بیشتر بین استادان و محققان این دانشگاه با محققان و استادان کشورهای عربی هدف از افتتاح این دبیرخانه است.

عباس زراعت، افزود: این دبیرخانه علاوه بر اینکه فرصتی را فراهم می کند که اساتید به صورت مستمر با هم در ارتباط داشته باشند  سازوکارهای مهم در برگزاری سمینارها و کنفرانس های علمی و برگزاری کارگاه ها و دوره های مشترک بین ایران و دانشگاه های کشورهای جهان عرب  را ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی گفت و گوهای هنر و معماری ایران و جهان عرب هر سال به صورت مستمر در رشته های هنری، صاحب نظران هنر و صاحب فضل و دانش را از کشورهای عربی گرد هم می آورد تا با اجماع نظر، راهکارهای مناسبی برای توسعه ارتباطات علمی و فرهنگی ارائه دهند گفت: این دبیرخانه دائمی فرصتی را فراهم می آورد تا نخبگان بتوانند سهم بیشتر و موثرتری در تصمیم سازی برای تعاملات ایران و جهان عرب داشته باشند.

زراعت در ادامه  با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب، در روزهای 22 و 23 اردیبهشت گفت: این کنفرانس محصول هم اندیشی و همکاری دانشگاه کاشان و سازمان ارتباطات اسلامی است که به منظور تعامل، واکاوی و شناسایی زمینه های مشترک علمی-فرهنگی میان ایران و جهان عرب در حوزه های هنری و معماری برگزار شد  تا از این طریق بتواند زمینه های توسعه فرهنگی و ارتباطات علمی میان دو حوزه جغرافیایی را ارتقاء بخشد.

شایان ذکر است:کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب به مدت دو روز در روزهای ۲۲ و 23 اردیبهشت با محورهای متون ادبی، تاریخی و نسخه شناسی، معماری و تزئینات وابسته و هنر و باستان شناسی  و حضور جمعی از اندیشمندان و محققان داخلی و خارجی در دانشگاه کاشان برگزارشد.

56 مقاله از 130 مقاله علمی ارسالی  به دبیرخانه این کنفرانس پذیرش نهایی شد که  17مقاله آن در جریان برگزاری نشست به صورت شفاهی ارائه شد و سایر مقاله ها نیز به زبان های فارسی و عربی با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.