سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ محیط زیست به وزارت نفت؛

اجرای طرح کهاب تنها در چند شهر و یک محله تهران/ اصلاح نازل‌های سوخت امسال هم انجام نمی‌شود

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح کهاب بعد از گذشت 4 سال تنها در چند شهر و یک محله تهران اجرا شده است.

مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگوبا خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به جوابیه وزارت نفت در خصوص طرح کهاب اظهار کرد: بر اساس مصوبه سال 93 وزارت نفت، مقرر شده بود تا طرح کهاب 24 ماهه پایان یابد که این طرح با گذشت 4 سال هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با بیان اینکه طرح کهاب با هدف حذف بخارات بنزین از 4 سال گذشته تنها در چند شهر اجرا شده است، افزود: اجرای طرح  کهاب تنها در چند شهر کشور برای کاهش آلودگی هوا کافی نیست و نیازمند آن است که در تمام شهرها اجرایی شود.

زندی گفت: بر اساس گفته وزارت نفت ارائه آموزش های لازم به شرکت‌های صاحب نشان برای حذف بخارات بنزین تا پایان سال جاری انجام می‌شود، اما آیا این موضوع اتفاق می‌افتد یا نه مشخص نیست، چراکه سازمان محیط زیست چندین سال است که این موضوع را پیگیری کرده و تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر وزارت نفت نازل‌های سوخت در پمپ بنزین‌ها را تا پایان سال به اتمام برساند کار بزرگی را انجام می‌دهد، اما احتمال می‌دهیم که این موضوع نیز تا پایان سال انجام نشود.

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: طرح کهاب طرحی بود که باید اجرایی می‌شد، اما تاکنون اقدامات اساسی در رابطه با این موضوع به ویژه نازل‌ها و انبارهای نفت صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: طرح کهاب در شهر تهران تنها در منطقه پونک اجرا شده است، اما  این سوال برای ما مطرح می‌شود که چند درصد این طرح اجرا و چند درصد از آن در کل کشور باقی مانده است؟

زندی گفت: طرح نازل‌ها یک کار اساسی است که باید اجرا شود، اما این را باید در نظر گرفت که در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌های مختلف از سوی کشورهای غربی، واردات تجهیزات به کشور به کندی صورت گرفت که بر این اساس نمی‌توانیم درباره این موضوع قضاوت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، طرح کهاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.