سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: آمریکا با انتقال سفارتش به قدس اشغالی، نقش میانجیگری خود در خاورمیانه را از دست داد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت به قدس اشغالی موجب شد واشنگتن نقش احتمالی خود برای میانجیگری در روند صلح خاورمیانه را از دست بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حریت دیلی نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز دوشنبه گفت آمریکا با انتقال سفارت خود از تلاویو به بیت المقدس، جایگاه خود به عنوان میانجیگر احتمالی در روند صلح خاورمیانه را از دست داد.

اردوغان در سخنرانی خود در اندیشکده چاتم هاوس انگلیس گفت: «تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود از تلاویو به قدس اشغالی مایه تاسف است. اکنون به نظر می‌رسد در دوران تاریک پیش از آغاز جنگ جهانی دوم زندگی می‌کنیم.»

وی افزود: «آمریکا با انتقال سفارت خود به بیت المقدس، فلسطینیان که بارها تمایل خود به صلح را نشان داده بودند، مجازات کرد. در مقابل، (آمریکا با این اقدام) به رژیمی پاداش داد که سرزمین‌هایی که فلسطینیان صدها سال وطن خود می‌دانستند را اشغال کرده است و به تعهد خود به راه حل ایجاد دو کشور عمل نکرده و به طور نظام‌مند قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نقض کرده است. تاریخ و وجدان بشر هرگز بی‌عدالتی‌هایی که به برادران و خواهران فلسطینی ما شده است را، فراموش نخواهد کرد.»

اردوغان در سخنان خود بار دیگر به حمایت ترکیه از ایجاد کشور مستقل فلسطین اشاره کرد. وی گفت: «ترکیه همواره در کنار فلسطین و برادران خود، مردم فلسطین، خواهد ایستاد و هرگز برادران و خواهران فلسطینی خود را در رسیدن به آرمان‌های بلندشان تنها نخواهد گذاشت.»

وی درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی افزود: «ما بار دیگر این تصمیم که قوانین بین‌المللی و تصمیمات سازمان ملل متحد را زیر پا می‌گذارد، رد می‌کنیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.