سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت عنوان کرد؛

ابلاغ ماموریت ویژه به تمام دستگاه ها با خروج آمریکا از برجام

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: ماموریت ویژه به تمام دستگاه ها برای جایگزینی برنامه اضطراری با برنامه و بودجه فعلی ابلاغ گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه سفر به خوزستان در اهواز درخصوص تدابیر دولت برای خروج آمریکا از برجام بیان کرد: از مهرماه سال گذشته مطالبی در خصوص تصمیم آمریکا و دیگر کشورهای آسیا شرقی برای ماندگاری یا خروج از برجام مطرح شد و موضوع محدود کردن واردات نفت از جمهوری اسلامی ایران به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اگر اتحادیه اروپا از برجام خارج شود، کل برجام به هم خواهد خورد، اذعان داشت: ما برای هر 3 گزینه احتمالی در این زمینه پیش‌بینی هایی کرده ایم که در شرایط و دریافت ‌های مالی آن ها را بکار گیریم.

نوبخت در ادامه اظهار کرد: با این برنامه ریزی می توانیم نیازهای اجتناب ناپذیرمان را جبران نماییم، ضمن اینکه نیازها را دسته ‌بندی کردیم و برای تمام دستگاه‌ها تقسیم کار خاصی را قائل شدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه هر کدام از سازمان ‌ها و وزارتخانه ‌ها پس از خروج آمریکا از برجام و یا وقوع 2 گزینه احتمالی دیگر چه اقدامی داشته باشند، اذعان داشت: برای تمام دستگاه‌ ها ماموریت ویژه‌ای انتخاب کرده ایم که در این صورت همین برنامه اضطراری جایگزین برنامه و بودجه فعلی خواهد شد.

معاون رییس جمهور با اشاره به قطعی شدن خروج آمریکا از برجام افزود: اروپا هم موظف است ظرف چند هفته آینده تکلیف خود را مشخص نماید.

محمدباقر نوبخت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید بر ارائه تضامین لازم از سوی آمریکا تصریح کرد: ما نیز شرایط متفاوتی را که از پیش از آثارش در اقتصاد کشور با خبر هستیم را اجرا می کنیم.

وی به تجارب کشور از بدخواهی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: با این وجود ملت ما همچنان سرافراز مانده‌ و استان خوزستان نماد مقابله با این نوع بدخواهی‌های دشمن است.

انتهای پیام/گ

ماموریت ویژه به دستگاه ها پس از خروج آمریکا از برجام ابلاغ شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.