سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری بیش از ۹۴ هزار نفر - ساعت آموزش مهارتی  در یگان‌های نظامی و انتظامی خراسان جنوبی  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از برگزاری ۹۴ هزار و ۹۰۸   نفر- ساعت آموزش در یگان‌های نظامی و انتظامی این استان در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

خوش آیند مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛  گفت: در سال گذشته  ۹۴ هزار و ۹۰۸   نفر - ساعت آموزش برای یک هزار و ۲۱۶ نفر از سربازان در ۳۶ دوره در قالب ۳۱ حرفه  و رشته برگزار شد.

وی افزود: سرویس و نگهداری خودرو، کارگر عمومی برق ساختمان، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی وتعمیرکار تلفن از جمله رشته‌های است که  در واحد‌های مرزبانی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش استان آموزش داده شد.

خوشایند با بیان اینکه بعد از پایان دوره‌های مهارتی و انجام آزمون، گواهینامه مهارت به سربازان وظیفه اعطا می‌شود  گفت: آموزش در پادگان‌ها با هدف افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سربازان و در مسیر زمینه سازی برای اشتغال آنان پس از اتمام خدمت مقدس سربازی در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی به سربازان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پادگان را بستر و فرصتی مناسب برای کسب مهارت و هموار شدن مسیر اشتغال سربازان دانست افزود: باید در این فرصت با ارایه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز زمینه اشتغال سربازان وظیفه و ارتقای مهارت آن‌ها را فراهم سازیم که این کار موجب توانمندسازی آن‌ها برای ورود به بازار کار خواهد شد.


وی گفت:: بالاترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای فراهم کردن بستر‌های ایجاد اشتغال و ورود نیروی جوان به دنیای کار با ارائه آموزش‌های مهارتی است.


در پایان خوش آیند عنوان کرد: از سال گذشته بر اساس تفاهم نامه منعقده فی مابین ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر است برای مهارت افزایی و تسهیل اشتغال سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح سالانه ۱۰۰ هزار نفر از سربازان در سطح کشور از آموزش‌های  مهارتی برخوردار شوند.

انتهای پیام / ط آ

ایجاد اشتغال و ورود نیروی جوان به دنیای کار بالاترین رسالت فنی حرفه‌ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.