سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان بابایی مطرح کرد؛

برخورد با دریافت‌های غیر متعارف پزشکان تکلیف شرعی ماست/ تخلفات پزشکی هیچ توجیهی ندارد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در خصوص دریافت‌های غیرمتعارف به هیچ وجه به شرایط قبل بازنخواهیم گشت و نظارت و برخورد با تخلف ها، تکلیف شرعی ما محسوب می‌شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت  در همایش کشوری دبیران ستاد نظارت بر تعرفه ها كه با هدف بررسی عملکرد در سال ۱۳۹۶ و تبیین برنامه ها و اهداف سال جاری و برقراری وحدت رویه در برخورد با تخلفات تعرفه ای، برگزار شد، گفت: در بحث مدیریت هزینه ها در نقطه بسیار حساسی قرار داریم و باید سعی كنیم علاوه بر بسترسازی مدیریت در هزینه ها، این هدف مهم را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینكه قانون نظام ارجاع و تدوین و ابلاغ راهنماهای بالینی در حال اجرایی سازی است، خاطرنشان كرد: اصل طرح تحول نظام سلامت، حفظ کرامت مردم، حفاظت مالی در خدمات بستری و عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان است.

مراجعان به بیمارستان‌ها، امانت ما هستند

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص تخلفات احتمالی در خدمات رسانی درمانی به بیماران تصریح كرد: تخلفات و اقدامات غیرعلمی هیچگونه توجیهی ندارد، بیماری که به بیمارستان می آید، نزد ما امانت است، چنانچه تیمی وجود داشته باشد كه از تخلفات احتمالی پیشگیری كرده و یا با آنها برخورد كند، در واقع به ارائه خدمت پرداخته است و فرآیند درمان را كامل می كند.

جان بابایی گفت: وظیفه ما و مسئولین نظارت، نظارت بر حسن اجرای برنامه های حوزه درمان و دفاع از حقوق شهروندان است.

وی با بیان اینكه نظارت بر تعرفه ها باید در راستای اهداف مدیریت هزینه ها انجام شود، یادآور شد: در خصوص دریافت‌های غیرمتعارف به هیچ وجه به شرایط قبل بازنخواهیم گشت و نظارت و برخورد با تخلف ها، تکلیف شرعی ما محسوب می شود.

جان بابایی در پایان تاكید كرد: تغییر رفتار لازمه و مقدمه برقراری عدالت در سلامت است، بنابراین باید تغییر رفتار ایجاد شود تا به سمت عدالت در ارائه خدمات پیش برویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
با تخلفات برخورد جدی شوووود