سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فایننشال تایمز: خروج آمریکا از برجام گُل به خودی بود

پایگاه اینترنتی فایننشال تایمز در گزارشی به پیامدهای منفی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) برای واشنگتن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور چیزی جز «گُل به خودی» نیست. آمریکا سیاستی را در پیش گرفته است که اعتبار این کشور به عنوان یک شریک تجاری را از بین می‌برد و ارزش دلار در نقش ارز ذخیره‌ای را کاهش می‌دهد.

این موضوع که آمریکا می‌تواند به صورت یکجانبه جریان کالا و پول در سراسر جهان را کنترل کند امری خوشایند نیست و باعث می‌شود همه به سرعت به دنبال یک جایگزین باشند. تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نشان داد که چشم انداز «ساخت چین ۲۰۲۵» (Made in China ۲۰۲۵) تنها یک هدف مطلوب نیست بلکه امری ضروری برای بقای این کشور است.

سیاست آمریکا برای اعمال تحریم ها، تجارت‌های اروپایی را در امور اجرایی در خط مقدم قرار می‌دهد و زنجیره عرضه جهانی را از هم می‌پاشد. بطوریکه کشور‌های مختلف جهان تلاش خواهند کرد وابستگی به محصولات ساخت آمریکا را کاهش دهند. در نتیجه تجارت‌های آمریکایی بر خودکفایی اقتصادی تاکید خواهند کرد و اقتصاد آمریکا صدمه خواهد دید. این موضوع فقط سرعت زوال آمریکا را افزایش می‌دهد و بهای زیادی است برای عملی شدن وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ.

انتهای پیام/

ضرر آمریکا از خروج از توافق هسته‌ای ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.