سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت سرما وتگرگ به بیش از ۴ هزار تن میوه در لرستان

معاون باغبانی جهادکشاورزی لرستان مجموع محصول خسارت‌دیده استان را ۴ هزار و ۶۷ تن اعلام کرد و گفت: ارزش این میزان محصول خسارت‌دیده ۱۸ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هادی سپهوند معاون باغبانی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به خسارت‌های وارد شده به سطح باغات لرستان، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون شاهد خسارت سرمازدگی و تگرگ به سطح باغات استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این میزان خسارت در سطح ۴ هزار و ۴۵ هکتار از اراضی استان به انواع محصولات باغبانی مانند سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، آلو، زردآلو، شلیل، گردو، بادام و انار وارد شد.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی لرستان مجموع محصول خسارت‌دیده استان را ۴ هزار و ۶۷ تن اعلام کرد و افزود: ارزش این میزان محصول خسارت‌دیده ۱۸ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان است.

سپهوند بیان داشت: درصد خسارت در مناطق مختلف استان متغیر بوده، به‌نحوی‌که میزان خسارت بین ۱۰ تا ۳۰ درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه باغات بروجرد بیشترین خسارت را از سرمازدگی و بارش تگرگ در استان دیدند، یادآور شد: اغلب باغات شهرستان‌های شمالی و سردسیر لرستان دچار خسارت شدند.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه نسبت به سایر استان‌ها، لرستان خسارت جزئی را از سرمازدگی و بارش شدید تگرگ دید.

معاون باغبانی جهادکشاورزی لرستان به تولید سالانه ۲۳۰ تن میوه در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود خسارت، اما هیچ‌گونه کمبودی از نظر عرضه میوه به بازار نداریم.

انتهای پیام/م

بیش از ۴ هزار تن میوه دچار خسارت شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.