سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه قطر:

محاصره قطر برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی عربستان، امارات و بحرین است

وزیر خارجه قطر امروز با تصریح اینکه هیچ نشانه‌ای دال بر حل بحران خلیج فارس مشاهده نمی‌شود، گفت محاصره قطر سرپوشی برای تحولات و تغییرات داخل عربستان، امارات و بحرین بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، امروز یکشنبه با تاکید بر اینکه هیچ نشانه ای دال بر حل بحران خلیج فارس در مرحله کنونی مشاهده نمی شود گفت محاصره کشورش پوششی برای تحولات و تغییرات داخل عربستان، امارات و بحرین بود.

وزیر خارجه قطر در یک سخنرانی با عنوان بحران خلیج فارس و تحولات سیاسی در منطقه در دوحه پایتخت قطر، گفت موضع قطر موضع برحقی است و ما به توصیه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، به شیوه متمدنانه با این بحران برخورد می کنیم.

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی تصریح کرد روابط ما در لحظات و ساعات پیش از محاصره، به هیچ وجه نشانی از قصد کشورهای تحریم کننده برای محاصره قطر نداشت و با این حال امور به گونه ای مدیریت شد که به سیاست ستیزه جویانه برضد قطر تبدیل شود، هرچند ما انتظار بحران در چنین حجمی را نداشتیم. وی افزود البته اختلاف ساده ای از قبل از یک ماه و نیم (پیش از محاصره) با امارات داشتیم (اما نه در حدی که به چنین بحرانی منجر شود). وزیر خارجه قطر در همین حال محاصره قطر را خیانت دانست.

وزیر خارجه قطر گفت این کشور در مواجهه با محاصره و تحریم به سه محور تکیه کرده است که عبارتند از نخست تقویت امنیت ملی، دوم بُعد انسانی و قانونی و پیگیری موضوع کسانی که از محاصره زیان دیده‌اند و سوم بُعد سیاسی و بین المللی و تقویت روابط با هم‌پیمانان و به چالش کشیدن انزوای قطر که کشورهای محاصره کننده قصد داشتند بر دوحه تحمیل کنند.

وی افزود ما همواره از گفتگو استقبال می کنیم، اما این به معنای امضای چک سفید نیست و در عین حال اجازه نمی دهیم حاکمیت ملی ما تحت هیچ شرایطی خدشه دار شود، هرچند کشورهای محاصره کننده از هر تلاشی برای میانجیگری کویت جلوگیری می کنند؛ درست برعکس قطر که از تلاش‌های کویت برای ادامه گفتگو حمایت کرده است. وزیر خارجه قطر همچنین افزود علی‌رغم تلاش کویت برای میانجیگری، حل این بحران بعید به نظر می‌رسد و در صورت حل شدن نیز روابط دوحه با کشورهای محاصره‌کننده هرگز به روال سابق باز نخواهد گشت.
انتهای پیام/

اظهارات وزیر خارجه قطر درباره بحران خلیج فارس

برچسب ها: قطر ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.