سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

مردمی شدن اقتصاد باید در اولویت قرار گیرد

مخبر گفت:برای رفع خلأ‌های موجود باید مردمی شدن اقتصاد در اولویت‌ قرار گیرد چراکه با بهره‌مندی از مشارکت مردمی، سرنوشت ساز و کار اقتصاد متناسب با واقعیت‌های بازار رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دومین همایش جایزه ملی تعالی و پیشرفت سازمانی اظهار کرد: نباید از هیاهوی بدعهدان آمریکایی هراسی داشت و سرنوشت اقتصاد را در گرو خواسته‌های آنان دانست.

وی ادامه داد: علت اثرگذاری اندک مسائل سیاسی و همچنین تعامل اقتصادی با کشورهای پنج به علاوه یک در اقتصاد کشور ناشی در ضعف در زیرساخت‌هاست اما عده‌ای سودجو از خلأهای حاضر سوءاستفاده کرده و آن را ناشی از قدرت دشمن می خوانند.

مخبر اضافه کرد: برای تقویت خلأ‌ها باید مردمی کردن اقتصاد را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار داد چرا که با بهره‌مندی از مشارکت مردمی، سرنوشت ساز و کار اقتصاد کشور متناسب با واقعیت‌های بازار و اقتصاد کلان رقم می‌خورد.

این مقام مسئول افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بهره‌گیری از رهنمودهای ارزشمند رهبری توانسته بخشی از زیر مجموعه‌های خود را واگذار و در ید اختیار مردم قرار دهد.

وی گفت: این ستاد توانسته 101 شرکت خود را واگذار کرده و با برنامه در سال 94 به 85 شرکت برسد. این روال در سال‌ گذشته هم ادامه پیدا کرد و تعداد شرکت‌های فعال در این سال به 54 واحد رسید.

مخبر تصریح کرد: برای مردمی کردن اقتصاد قصد داریم در سال 97، شرکت‌های خود را به 30 الی 40 واحد فعال برسانیم و این روال را در سال‌های آینده هم دنبال کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تشریح کرد: علاوه بر مردمی کردن اقتصاد افرادی که در رأس امور قرار می‌گیرند باید صلاحیت وضع یا لغو یک سیاست و همچنین اخذ تصمیمات صحیح را داشته باشند.

وی بیان کرد: انتخاب افراد اصلح برای مدیریت در پیشبرد اهداف بسیار حائز اهمیت است بنابراین بنیاد مستضعفان سامانه‌هایی در سراسر کشور برای بررسی عملکرد مجموعه و کارکنان تعبیه کرده است.

مخبر ادامه داد:با استفاده از این سامانه‌ها توانسته‌ایم مدیرانی لایق انتصاب کنیم و خلأهای شرکت‌های زیر مجموعه را برای دستیابی به اهداف خود را بررسی و مورد بحث قرار دهیم. ارتقای جایگاه افراد مشغول به کار در ستاد اجرایی فرمان امام بر اساس تلاش و زحمات آن افراد که در سامانه‌های مذکور به ثبت رسیده است، صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول مطرح کرد: با تعبیه چنین ساز و کاری توانسته‌ایم به سود‌آوری موفقی در فعالیت‌های اقتصادی خود برسیم. به طوری که در پروژه نفتی توانسته‌ایم یکی از سخت ترین میادن نفتی جنوب کشور نظیر هورالهویزه با وجود بیش از یک و نیم مکعب آب را به بهره‌برداری پیش از موعد برسانیم.

وی اضافه کرد: اکنون 140 شرکت داخلی و چند نفر خارجی به عنوان مشاور طرح برای پیشبرد و توسعه میادن نفتی در حال فعالیت هستند و این امر موجب شده تا در مناطقی همچون هورالهویزه روزانه حدود 20 الی 30 بشکه نفت برداشت داشته باشیم در حالی که بهره‌وری از این چاه حدود یک سال پس از کشف تخمین زده شده بود.

تبدیل چالش به فرصت توانست واردات را کاهش دهد / روزانه 200 میلیون تن تولید کاغذ داریم

مخبر اضافه کرد: در خوزستان هم سوختن تفاله نی شکر یکی از معضلات اصلی این شهر قلمداد می‌شد اما ستاد اجرایی فرمان امام با طرح‌ریزی و برنامه‌ای مدون توانست این چالش را به یک فرصت تبدیل کند. به طوری که برای جلوگیری از واردات بی رویه کاغذ از تفاله‌های نی شکر برای ساخت کاغذ داخلی استفاده می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: خوشبتانه این فرصت توانست تولید 200 میلیون تن کاغذ در روز را از جمله افتخارات ستاد اجرایی کند و همچنین مسئله بغرنج آلودگی هوا و غیره را تا حد چشم‌گیری از میان ببرد.

وی بیان کرد: عده‌ای با تبلیغات سیاه نما مشارکت اقتصادی را در گرو مداخله دولتی می‌دانند. هر چند که اقتصاد دولتی نقش پررنگی در سرنوشت سیاست‌ها و رویکرد اقتصادی دارند اما میزان مشارکت آن کمتر از 15 درصد است.

انتهای پیام /

برچسب ها: نفت ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.