سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت:

بیمارستان‌ها چرخ گرداننده دانشگاه‌ها هستند/ در حوزه سلامت برای مردم هزینه کمرشکن ایجاد نکنیم

جان بابایی گفت: بیمارستان ها چرخ گرداننده دانشگاه ها هستند که کارکرد اقتصادی و مدیریتی آنها شاخص مهمی است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جان بابايی در اجلاس مدیران اقتصاد درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: شناسایی گلوگاه های اقتصادی و مهم برای مدیریت هزینه توسط كارشناسان اقتصاد درمان امکان پذیر است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصريح كرد: سطح بندی خدمات درمانی با توجه به شرایط منطقه ای و همچنین بازنگری خدمات سلامت از اقدامات مهم‌حوزه درمان است و در حال حاضر لایه بندی خدمات درمان در ۶ دانشگاه بزرگ و قطب عملیاتی شده است‌.

وي با اشاره به اينكه در راستای سطح بندی خدمات درمان، سند جامع آزمایشگاه تدوین شده است، يادآور شد: نظام ارجاع برای خدمات کلینیک ویژه الزامی خواهد شد.

جان بابايی با تأكيد براينكه مدیریت هزینه امری جاری و همیشگی است و از سالها قبل حوزه سلامت به آن نیاز داشته است، افزود: عمل بر اساس راهنماهای بالينی و دستورالعمل های بالینی در راستای پیشبرد برنامه ها و دستیابی به اهداف مدیریت هزینه است و تاکنون بیش از ۶۵ گایدلاین و راهنمای بالینی تدوین و ۳۴ عدد آن ابلاغ شده است.

مدیریت هزینه درحوزه سلامت یک تکلیف قانونی است

وی خطاب به مديران اقتصاد درمان گفت: اقدامات در حوزه مدیریت هزینه ها در برنامه های چهارم ، پنچم و ششم توسعه و سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری وجود دارد و عمل به آن تکلیف قانونی ماست.

جان بابايی با اشاره به جلسه ای که با حضور روسای دانشگاه ها برگزار شد، بيان داشت: در جلسه های کارگاهی که با روسای دانشگاه ها داشتیم سطح بندی و نظام ارجاع و همچنين وضعيت بيمارستان ها إز لحاظ منابع، مصارف، هزینه ها، ملزومات، تجهیزات و دارو مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت با بيان اينكه خدمات پر هزینه شناسایی شده و برایشان راهنمای بالینی نوشته شده است، خاطرنشان كرد: همچنين انواع خدمات بیمارستان ها و آزمایشگاه ها را لایه بندی کردیم و مشخص کردیم چه خدمتی در چه لایه ای ارائه شود.

وی گفت: هدف ما همواره برقراری دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و عدم ایجاد هزینه های کمرشکن برای مردم است.

جان بابايی درخصوص روند پذيرش بيمار و إرجاع آنها تصريح كرد: چنانچه مسئولیت شما از پذیرش بیمار تا ترخیص بیمار درست شناسایی شده باشد و به رییس و مدیر بیمارستان ارجاع داده شود تا به سمت حل این موضوع بروند، بیمارستان ها خوب اداره می‌شوند.

وي همچنين خطاب به مديران اقتصادی افزود: شما بعنوان مغز متفکر حوزه درمان می توانید نواقص مالی و نواقص فنی را به مسئولین اطلاع و برای رفع مشکلات اقتصادی راهکار ارائه دهید.

گفتني است، اجلاس مدیران اقتصاد درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور با حضور مدیران و کارشناسان اقتصاد درمان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است؛ در این کارگاه دو روزه شرکت کنندگان در شش کارگروه تخصصی شامل کاهش فرانشیز، ماندگاری، پرداخت عملکردی، مدیریت هزینه، تعاملات بیمه ای و استقرار محصولات دانشی به بحث و گفتگو و ارائه پیشنهادات جهت ارتقای هرچه بهتر برنامه ها می‌پردازند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.