سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرد و غبار بیش از یک دهه گریبانگیر استان کرمانشاه است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: گرد و غبار استان کرمانشاه متاثر از وجود 15 میلیون هکتار اراضی کشورهای خارجی است.

یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت: 9 میلیون هکتار در کشور عراق و 6 تا 7 میلیون هکتار در کشور سوریه کانون های گرد و غبار هستند که جو کرمانشاه را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

وی افزود: بیش از یک دهه است که استان کرمانشاه با گردو غبار دست و پنجه نرم می کند و خساراتی نیز  برای شهروندان کرمانشاهی و  هم چنین محیط زیست در پی دارد.

یاوری با بیان اینکه در استان خوزستان  یک کانون گرد و غبار داخلی شناسایی شده است  گفت: با تحقیقات صورت گرفته در استان کرمانشاه خوشبختانه کانون داخل استان نداریم و منشا ریزگردها  خارج  از استان است.

وی افزود: در سازمان ملل مصوبه ای در این خصوص به کشورهایی که کانون گرد و غبار دارند ابلاغ شده است که کشور ایران و به خصوص استانهای مرزی از این ریزگردها دچار خسارت شده اند و قرار است ارزیابی هایی صورت بگیرد تا میزان خسارت مشخص شود.

یاوری افزود: برای حل این معضل نیازمند همکاری کشورهای  خارجی هستیم و باید کانون گرد و غبار در این کشور ها از جمله عراق و سوریه مهار شود.

وی ادامه داد:  9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان داریم که 4 ایستگاه آن در شهر کرمانشاه نصب شده و مابقی آن در شهرستان های قصرشیرین  سرپل ذهاب  اسلام آباد غرب و پاوه و کنگاور نصب شدند.

 

انتهای پیام/ز

9ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان کرمانشاه   نصب شده است

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.