سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیا و لایه روبی سه قنات از روستا‌های کاشمر

فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه کاشمر گفت: در سطح استان با همکاری بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) حدود ۱۱۰ قنات از همۀ شهرستان‌ها پذیرفته شده که در سال جاری احیاء شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سرهنگ پاسدار علیرضا سازگار افزود: اجرای طرح احیای قنوات در سال ۱۳۹۵ توسط بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) شروع شد و ما در همان مرحلۀ نخست، روستا‌های شهرستان را که با کمبود آب مواجه بودند شناسایی کردیم.
 
وی گفت: با توجه به این برنامه احیاء و لایروبی سه قنات از روستا‌های قراچه، فرح‌آباد و فروتقه کاشمر در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه کاشمر گفت: طرح احیای قنات به صورت مشارکتی است یعنی پنجاه درصد احیای قنات‌ها توسط مالکین و ۵۰ درصد باقیمانده هم توسط بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) با همکاری آستان قدس انجام می‌شود و کمکی که روستائیان ما به عنوان مالک انجام می‌دهند به صورت کمک غیرنقدی مانند تأمین نیروی انسانی و تجهیزاتی است که در اختیار روستا قرار دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد لایروبی با همکاری استان انجام می‌شود افزود:با توجه به خشکسالی‌های مکرر و بازدیدی که کارشناسان ما از منطقه داشتند با احیاء قنات‌ها حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش آبدهی را شاهد خواهیم بود.

سازگار گفت:طی بازرسی که سال گذشته در تعدادی از قنوات روستا‌های شهرستان انجام شد به این نتیجه رسیدیم که در صورت احیا، و لایروبی، آبدهی قنات‌ها افزایش پیدا می‌کند و تأثیر مستقیم بر توسعۀ کشاورزی روستا دارد.

انتها پیام//ح. ص
 

اجرای طرح احیای قنواتبا مشارکت بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.