سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین تحولات بازار مرغ در آستانه ماه رمضان/نرخ هر کیلو مرغ 8300 تومان

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به آنکه در تولید و توزیع مرغ مشکلی وجود ندارد؛ بنابراین نوسان چندانی در ایام ماه رمضان نخواهیم داشت.

محمد علی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره آخرین تحولات بازار مرغ در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: با توجه به آنکه در تولید و توزیع مرغ در بازار مشکلی وجود ندارد؛ بنابراین نوسان چندانی در ایام ماه رمضان نخواهیم داشت.

وی با انتقاد از افزایش 30 درصدی نرخ نهاده‌های دامی در بازار، افزود: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 2 هزار و 500 و ذرت یک‌هزار و 230 تومان به مرغدار عرضه می‌شود که این امر به زیان انباشت مرغداران دامن می‌زند.

کمالی سروستانی ادامه داد: علی‌رغم افزایش 30 درصدی قیمت نهاده‌های دامی نرخ مرغ تنها 100 تومان در بازار گران شد.

وی نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را 4 هزار و 900، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 350  و خرده فروشی 8 هزار و 300 تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که براساس پیش‌بینی مسئولان، امکان افزایش قیمت مرغ  تا 10 هزار تومان در ماه رمضان وجود دارد، بیان کرد: با توجه به آنکه برای ایام ماه رمضان 105 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدها صورت گرفت؛ بنابراین به لحاظ معادلات عرضه و تقاضا چنین جهشی دور از انتظار خواهد بود.

به گفته وی، با وجود افزایش هزینه‌های تولید، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده با احتساب 12 درصد سود مرغدار 6 هزار و 300 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 9 تا 9 هزار و 500 تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه نرخ کنونی مرغ زنده در بازار به زیان مرغدار است، اظهار کرد: البته محاسبات اقتصادی نشان می‌دهد در ایام ماه رمضان به دلیل افزایش عرضه نسبت به تقاضا، نوسان چندانی در بازار نخواهیم داشت.

وی درباره تأثیر عرضه مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بر وضعیت مرغداران، تصریح کرد: اگر شرکت پشتیبانی در ایام ماه رمضان ارزان فروشی و به عبارتی کمتر از قیمت حاشیه بازار اقدام به عرضه مرغ در بازار کند، مطمئنا این امر بر زیان روز افزون مرغداران دامن خواهد زد.

انتهای پیام/

عرضه مرغ از سوی شرکت پشتیبانی بر زیان مرغدار دامن می‌زند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.