سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهید احمد امینی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید احمد امینی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید احمد امینی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید احمد امینی، فرزند علی، در سال1334 در روستای کهنه خانه پیرانشهر، در یک خانواده بسیار محروم و مستضعف به دنیا آمد. رژیم ستمشاهی هیچ گونه توجهی به مناطق محروم ننموده بود و مردم در فقر مالی و فقر فرهنگی به سر می بردند. نبود امکانات، سبب گردید که او نتواند از نعمت علم و دانش بهره مند شود.

در کنار خانواده بزرگ شد تا به سن جوانی قدم گذاشت و به شغل کارگری پرداخت، با رنج و تلاش خود امرار معاش نمود و در امورات زندگی یار و یاور خانواده گردید. جوانی به سراغ او آمد و مانند همه جوانان پاک سرشت سنت پیامبر(ص) را به جای آورد و با یک دختر آبرومند ازدواج نمود که از او یک پسر و دو دختر به یادگار مانده اند.

از حمله نظامی عراق به کشور عزیز ایران5 سال می گذشت، شهرها ی مختلف ایران مورد تهاجم هواپیماهای دشمن قرار گرفته بود، گاهی در جنوب و گاهی در غرب و گاهی مرکز را هدف قرار می دادند. اما غرش هواپیماهای غول پیکر بمب افکن، در مقابل فریادهای ا... اکبر ملت ایران کاری از پیش نمی برد، هر روز بر آمار شهیدان افزوده می شد، اما ملت تابوت شهیدان را بر سر می گرفتند و فریاد می زدند: این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست.

در تاریخ63/12/17 ایام دهه مبارکه فجر بود، هواپیماهای دشمن متجاوز، شهر پیرانشهر را هدف قرار دادند و تعدادی از مردم بی گناه این شهر به خاک و خون کشیده شد. شهید احمد امینی هم در این حمله به استقبال شهادت و مرگ خونین رفت، او را در قبرستان کهنه خانه پیرانشهر دفن کردند.
انتهای پیام/

بیوگرافی شهید احمد امینی 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر حسام رجبی
۱۳:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
عاشقشم