سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهرود قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهرود قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود ولی شاهد بحران آب کشاورزی و شرب هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود که با حضور آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به میزبانی فرمانداری برگزار شد گفت: شاهرود قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود و امروز ما حتی شاهد بحران آب کشاورزی و شرب هستیم.

وی تصریح کرد: امروز بجای تأمین آب برای شاهرود شاهد اقداماتی هستیم که پروژه آب قطری را به سرنوشت تعطیلی کشاند و حتی پروژه آب‌رسانی کالپوش نیز با تصمیم شورای عالی آب هم دچار مشکلات اجتماعی شد و هم درنهایت نه به روستاهای منطقه آب‌رسانی کرد و نه نفعی برای شهرستان داشت و این طرح معطل باقی‌مانده است و مجموع این عوامل باعث شده تا این به‌اصطلاح قطب کشاورزی، از کشت و زرع نیز بازبماند و هیچ روش نوینی برای استحصال آب مانند شهرها و کشورهای دیگر در شاهرود دیده نمی‌شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: شاهرود به بهانه قطب کشاورزی بودن حتی در خشک‌سالی نیز محروم از صنایع و حتی صنایع تبدیلی شده و تنها صنعت تبدیلی ما که کنسترانتره بود سال‌ها تعطیل ماند هرچند سال گذشته تلاش‌های خوبی صورت گرفت و حتی شاهد بازگشایی آن نیز بودیم که سبب شد تا قیمت انگور شاهرود از ۳۰۰ تومان به یک هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یابد و تأثیرات بزرگی بر روی توسعه شهرستان گذاشت تا نشان دهد اگر به این منطقه بهاداده شود قطعاً شاهد رخدادهای خوبی هستیم اما در سایر حوزه‌ها چه موضوعی رخ داد؟

سید حسن حسینی شاهرودی گفت: مبدع طرح راه‌آهن شمال-جنوب نماینده ۲۵سال گذشته شهرستان شاهرود محسوب می‌شود که اسناد آن نیز موجود است اما بعد از ربع قرن هنوز هیچ مسئولی از استان به ما مراجعه نکرده که حداقل اطلاعات این پروژه را بگیرد تا پروپوزالی برای تفاهم‌نامه‌های مرتبط تهیه شود درحالی‌که شاهد امضای یک تفاهم‌نامه دیگر در حوزه راه‌آهن شمال-جنوب در استان هستیم دقیقاً همان چیزی که ۲۵ سال پیش خودمان در استان سمنان داشته‌ایم، لذا با این رفتارها نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی اظهار داشت: ماه گذشته در استان کرمان ۷۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را شاهد بودیم، حال‌آنکه در سال گذشته همایش توسعه بین‌المللی سمنان را داشتیم اما سهم استان فقط تنظیم ۲۵ میلیارد تومان تفاهم‌نامه بود که هیچ‌چیز را تاکنون ندیده‌ایم.

انتهای پیام / ق

معدن بوکسیت هیچ خدماتی به شاهرود ارائه نکرده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
ببخشید . آب کشاورزی چاههای بخش بسطام در حالی که کشاورزان این منطقه منبع درآمد دیگری غیر از کشاورزی ندارند به شاهرود انتقال داده شده و صرف آبیاری فضای سبز ورزشگاهها و دانشگاهها و اتوبانهای شاهرود می گردد . شاهرود فقط به خاطر این که باعث تخلیه روستاهای بخش بسطام از جمعیت و سکنه و مهاجرت به سمت شاهرود شده است دچار کمبود آب گردیده است. مردمی که در روستاها به تولید اشتغال داشته به علت تمرکز امکانات رفاهی و خدماتی در مرکز شهرستان به شاهرود مهاجرت نموده و روستاهای بخش بسطام و میامی و بیارجمند و کالپوش به شاهرود سرریز شده است و مشکلات کم آبی و غیره را فراهم ساخته