سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با عراقچی مطرح شد؛

در صورت ارائه تضمين قطعی از سوی ساير طرف‌های برجام، حفظ توافق ممكن است

عراقچی گفت: در صورت ارائه تضمين قطعی از سوی ساير طرف‌های برجام و جبران آثار خروج آمریکا از توافق، حفظ برجام ممكن خواهد بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ادامه گفت‌وگوها و رایزنی های دو جانبه میان ايران و دیگر اعضای برجام، سرگئی ريابكوف معاون وزير امور خارجه روسيه که روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به تهران سفر كرده، امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه با سيد عباس عراقچی معاون سياسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو كرد.

با توجه به اعلام عدم پايبندی دولت ايالات متحده آمريكا به برجام و خروج يكجانبه آن كشور از توافق مزبور، آخرين وضعيت اجرای برجام و چگونگی تداوم این توافق بدون حضور آمریکا موضوع اصلی این دیدار بود. طرف روسی در اين ديدار ضمن اظهار تاسف از اقدام دولت آمريكا در خروج از برجام، اين اقدام را تهديدی علیه صلح و امنيت بين المللی دانسته و بر تعهد اين كشور بر اجرای كامل برجام و همكاری با سایر كشورهای عضو برای حفظ برجام تاكيد کرد.

معاون وزير خارجه روسيه همچنين تصريح كرد كه آن كشور به تعميق روابط خود با ايران در تمامی ابعاد ادامه خواهد داد.

سيد عباس عراقچی، معاون سياسی وزارت امور خارجه كشورمان نيز در این دیدار ضمن اشاره به موارد بدعهدی و نقض تعهدات آمريكا در طول اجرای برجام، اعلام كرد جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو با تمام طرف های اروپايی، روسيه و چين برای بررسی امکان ادامه برجام ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: در صورت ارائه تضمين های قطعی از سوی ساير طرف های برجام نسبت به تامین منافع ایران و جبران آثار خروج آمریکا از اين توافق، حفظ برجام ممكن خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.