وي افزود: زماني كه با پليس تماس گرفته مي شود كاربران مراكز110 بعنوان اولين پناه امدادخواهان در كنار سرعت عمل جهت پيگيري و انجام كار عملياتي به آرامش تماس گيرنده و مديريت رواني امدادخواه نيز توجه دارند كه اين يك موضوع مهم است.
سردار بني اسدي فر بيان داشت: خوش برخورد بودن، دادن آرامش به امدادخواه، هدايت صحيح فرد به منظور كاهش تبعات جرم يا سانحه رخ داده، دريافت كامل اطلاعات، تلاش جهت كاهش هيجاناتي همچون خشم و ترس در امدادخواه و به طور كل مديريت احساسات امدادخواهان به منظور پيشگيري از گسترش تبعات جرائم از جمله موضوعاتي است كه كاربران110 بايد به آنها توجه خاص داشته باشند.
وي تصريح كرد: توجه به اين موارد باعث مي شود فرد امدادخواه به يك آرامش مقطعي اما موثر دست يابد و در گزارش صحيح واقعه ي رخ داده، ذكر جزئيات و آدرس دهي بهتر عمل كند كه مسلما در سايه اين مولفه ها در نحوه اعزام تيم ها و مديريت حوادث و جرائم نيز موفق تر عمل خواهد شد.
فرمانده انتظامي استان در پايان گفت: پليس در گزينش افرادي كه براي پاسخگوئي به مردم در مركز فوريت هاي 110 بكارگيري مي شوند سعي كرده از كاركنان با تجربه و داراي قدرت بيان خوب بهره گيري كند و لازم است شهروندان نيز در زمان برقراري تماس با اين سامانه در شرح درست سانحه و اعلام صحيح آدرس دقت و به توصيه هاي كاربران توجه كنند.
انتهای پیام/س