سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین آسایش و امنیت عمومی جامعه مهمترین موضوع در بحث حقوق عامه است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رعایت اخلاق حرفه ای ،توجه به سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها و توجه به حقوق عامه سه محور اساسی در ارتقای رضایتمندی عمومی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در اولین نشست مشترک با روساء و دادستان های سراسر استان کرمان که در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کرمان برگزار گردید، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،اظهار داشت:امیدواریم بتوانیم در فرصت ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را در جهت ارتقای فرهنگ سازمانی و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح حوزه های قضائی استان داشته باشیم.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان بر مدیریت یکپارچه قضائی در سطح استان تاکید کرد و گفت: برنامه های عملیاتی دادگستری استان کرمان در سال 97 با همکاری و پیشنهادات خود مسئولان قضائی استان طراحی وتدوین شده است و در قالب برنامه های چهارم و ششم توسعه قضائی کشور اجرایی می شود .

رئیس شورای قضائی استان کرمان جزیره ای عمل کردن مدیران را ناپسند برشمرد و افزود:اهتمام مسئولان قضائی بایستی بر اجرای برنامه های مصوب و حرکت هماهنگ در جهت پیش برد اهداف سازمان باشد

موحد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)،احکام قضائی بایستی به موقع اجرا شوند و اگر اجرای احکام دچار اطاله گردد اثربخشی آن از بین می رود و گاهی اوقات نتیجه معکوس می دهند.

وی بیان کرد:دادگستری استان کرمان در راستای اهداف کلان قوه قضائیه ، ساماندهی و کاهش موجودی شعب اجرای احکام را در سراسر استان در دستور کار خود قرار داده است

این مقام ارشد قضائی بر ضرورت توجه به بحث مهم پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد وگفت:مسئولان قضائی در سطح شهرستان ها می توانند با مدیریت صحیح از تولید اختلاف و دعوا جلوگیری نمایند

وی اخلاق مداری و رعایت اخلاق حرفه ای امرقضاء،توجه ویژه به مسئله سرعت و ودقت در رسیدگی به پرونده ها و توجه به حقوق عامه را سه محور اساسی در راستای ارتقای رضایتمندی عمومی و افزایش خدمات قضائی برشمرد .

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه رضایتمندی مردم در توجه به حقوق عامه است،گفت:حقوق عامه در دو حوزه درون و برون سازمانی مورد تاکید و توجه سیستم قضائی است.

موحد خاطرنشان ساخت:مهمترین حقوق عامه ای که باید به آن توجه شود در دورن دستگاه قضائی است و بایستی آسیب های درون سازمانی که به حقوق عامه خدشه وارد می کند رامورد شناسایی و بررسی قرار داد و درجهت رفع آسیب ها تلاش کرد.

وی تصریح کرد:روسای دادگستری و دادستان های سراسر استان بایستی توجه ویژه ای به بحث حقوق عامه در خارج از سازمان و در حوزه های مختلف از جمله منابع طبیعی،محیط زیست،اراضی ملی واموال عمومی داشته باشند.

این مقام قضائی بیان کرد:متاسفانه طی چند سال گذشته بخش قابل توجه ای از آمار تصادفات مربوط به استان کرمان می باشد لذا در راستای حفظ حقوق عامه به روساء و دادستان های سراسر استان تاکید می شود به مسئله کنترل تخلفات جاده ای ورود کنند وبا قاطعیت با کسانی که جان مردم را به مخاطره می اندازند برخورد شود.

وی یکی از مصادیق حقوق عامه را توجه به مسائل حوزه درمان وسلامت دانست وافزود:ضرورت دارد دادستان ها بر خدمات مراکز درمانی و حوزه سلامت نظارت بیشتری داشته باشند.

موحد تامین آسایش و امنیت عمومی را مهمترین موضوع در بحث حقوق عامه دانست و گفت:اولویت دستگاه قضائی استان برخورد با خرده فروشان موادمخدر،تولید کنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی و به طور کلی برخورد با اراذل واوباش و کسانی که مخل نظم وامنیت عمومی هستند می باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به عهدشکنی های دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد وگفت:در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه است، صرفه جویی در کاهش هزینه های اداری از ضرورت بیشتری برخوردار است و مدیریت دادگستری استان کرمان برمبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می نماید.

انتهای پیام/س

 

صرفه جویی در هزینه های اداری در دستور کار دادگستری کرمان قرار دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.