سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

از ساخت «مرکوری» تا طراحی «هواپیما‌های بی خطر مسافربری»

محققان کشور‌های مختلف موفق به طراحی و ساخت هواپیمایی‌هایی شده‌اند که برخی از آن‌ها می‌توانند یک کشور را نابود کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه هواپیماها پیشرفت بسیاری داشتند و از هواپیماهای مسافربری تا جنگ افکن ها روز به روز در حال گسترش هستند اما شاید یکی از خطرناکترین هواپیماهای موجود که می‌تواند زمین را به نابودی بکشاند مرکوری است، اگرچه این هواپیما در ظاهر بسیار آرام و بی آزار به نظر می‌رسد اما می‌تواند جنگ جهانی سوم را آ‌غاز کند.

هواپیمایی که با یک بار سوخت گیری 3 روز پرواز می‌کند

شاید فکر کنید منظور از هواپیمای خطرناک مجهز بودن آن به سلاح هسته‌ای و یا توپ‌های لیزری پر قدرت است، اما جالب است بدانید این هواپیما حتی یک تیربار سبک هم ندارد، این هواپیما برای جنگ‌های اتمی طراحی شده است و اولین پرواز خود را در سال 1987 انجام داد.

این هواپیما با عنوان «کنترل را به دست بگیر و فرار کن» در جهان شناخته می‌شود؛ منظور از این عبارت این است که اگر زمانی جنگ اتمی رخ داد این هواپیما توان آن را دارد که کنترل تسهیلات هسته‌ای را به دست بگیرد و برای جلوگیری از نابود شدن مرکز فرماندهی سریعا پرواز کند.


بیشتر بخوانید: پهبادی که هیچ دشمنی توان شناسایی آن را ندارد


این هواپیما به 31 آنتن مجهز است و می‌تواند با مرکز خود که هزاران کیلومتر آن طرف‌تر قرار دارد ارتباط برقرار کند و 22 خدمه دارد و به لطف موتورهای کم مصرف و کم صدا تنها با یک بار سوخت گیری می‌تواند بیش از سه روز پرواز کند تا پیام اقدام اضطراری را به تمام نیروهای اتمی در سراسر یک کشور برساند.

هدف از طراحی این هواپیما این است که به محض آن که به نیروهای اتمی یک کشور حمله شد به پرواز درآید و پیام رمز نگاری شده را به تمام نیروهای اتمی برساند.

پالس‌های الکترو مغناطیسی ناشی از انفجار اتمی به هیچ وجه به بدنه این هواپیما آسیب وارد نمی‌کند و سیستم‌های داخلی هواپیما را هم مورد اختلال قرار نمی‌دهد این هواپیما بارها خود را به عنوان یک بستر ارتباطی مفید برای پشتیانی و کمک به نیروهای پشتیبانی نشان داده است و به راحتی می‌تواند رقیب را از بازی خارج کند به همین جهت است که به این هواپیما لقب خطرناک ترین هواپیما را داده‌اند.

پهبادی که بر روی ریل های حمل موشک قرار می‌گیرد

پهپادهای بسیاری در نبردهای هوایی سرنوشت ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از نیروهای نظامی کشورهای جهان از این پهپادها برای مجهز کردن نیروی نظامی خود بهره می‌برند؛ یکی از پهپادهایی که به تازگی یکی از کمپانی‌های دفاعی ساخته است پهپاد دارپا است این پهپاد صنایع نظامی و نبردهای هوایی را با انقلابی بزرگ مواجه می‌کند به طوری که این پهپاد با نصب بر روی ریل‌های حمل موشک و حمل مهمات جنگنده‌ها بیش از 1110 کیلومتر بر ساعت می‌تواند پرواز کند و اطلاعات مورد نظر را دریافت کند و موشک‌های خود را به سمت نیروهای دشمن پرتاب کند.


بیشتر بخوانید: دستگاهى هوشمند که دریا‌ها را از شر هزاران تن زباله نجات مى‌دهد 


این پهپاد به هیچ وجه نیاز به هزینه‌های گزاف برای نگهداری و تعمیر ندارد بلکه تنها چند عدد از این پهپادها هنگامی که بر روی ریل موشکی سوار شوند کار یک هواپیمای بزرگ را انجام می‌دهد.

محققان و مخترعان موفق به طراحی هواپیمایی شده‌اند که بی صدا و عمود پرواز می‌کند هدف از ساخت این هواپیما این است که برای توسعه ماشین‌های پرنده و حمل و نقل مسافران به کار گرفته شود.

این هواپیمای بی صدا قابلیت این را دارد که در پروازهای شهری مورد استفاده قرار گیرد و به دلیل آن که صدای بسیار کمی دارد به هیچ وجه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند. واحد مهندسی وسایل نقلیه در کشورهای جهان به دنبال توسعه نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین هستند که با صدایی بسیار کم و بدون نیاز به باند فرودگاه تبدیل به تاکسی‌های هوایی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.