سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترک گناه شاخصه اصلی یک منتظر واقعی است

سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انجام دستورات الهی نسخه سعادتمندی در دنیا و آخرت است، گفت: ترک گناه و معصیت شاخصه اصلی منتظر واقعی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آشفته در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف ویژه زائران خواهر که در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: انتظار امام زمان(عج) بهترین و محبوب ترین اعمال است و این انتظارمی‌تواند در نتیجه ظهور نقش موثری را ایفا کند.

وی گفت: ایمان به خدا و حرکت در مسیر بندگی و عبودیت یکی از شاخصه های مهم انتظار است، چرا که ایمان قوی برترین امتیاز برای منتظر واقعی امام عصر(عج) محسوب می‌شود.

سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی افزود: سیر تکاملی نظام آفرینش و نقش انسان در سرنوشتش این گونه اقتضا می‌کند که هر کس به تناسب رشد خود و دوره ای که در آن زندگی می کند با وظایفی و مسئولیت هایی که متوجه اوست به خوبی آشنایی و شناخت پیدا کند تا به تکامل معنوی دست پیدا کند.

آشفته با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می‌کند، گفت: کسی که منتظر امام(عج) است باید رفتار و کردارش بر اساس سیره اهل بیت(ع) انجام شود، در غیر این صورت منتظر واقعی نیست.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ انتظار انجام عمل صالح و رفتار به سبک ائمه اطهار(ع) اولین گام است، افزود: منتظر کسی است که تلاش کند روز به روز به لحاظ روحی، فکری و عملی به فرهنگ مهدویت نزدیک شود، لذا تقویت ایمان، تقوا و فضایل اخلاقی و دوری از گناه از جمله راهکارهای پیوستن به گروه منتظران واقعی است.

سخنران ویژه برنامه خواهران حرم مطهر رضوی گفت: کسی می‌تواند منتظر باشد که در لحظه لحظه زندگی خود نسبت به وظایف و مسئولیت‌هایش بی تفاوت نباشد و در واقع وظیفه و تکلیفی را انجام دهد که امام زمان(عج) در آن لحظه انتظار آن را دارد و هیچ گاه فکر گناه و معصیت به خود راه ندهد و از هیچ واجبی غافل نشود.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله جلسات سخنرانی و بیان معرفت در حرم رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.