سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکل: اقدام آمریکا به خروج از برجام اعتماد به نظم بین‌المللی را تضعیف می‌کند

صدراعظم آلمان معتقد است اقدام آمریکا در خصوص خروج از توافق هسته‌ای ایران (برجام) اعتماد به نظم بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بار دیگر ضمن انتقاد از  تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خارج کردن این کشور از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد «این اقدام واشنگتن اعتماد به نظم بین المللی را تضعیف می‌کند».

مرکل حین سخنرانی در کنفرانس کاتولیک ها در مونستر (آلمان) گفت: «به عقیده من، این اشتباه محض است که به صورت یکجانبه از یک توافقنامه تصویب شده که مورد تایید سازمان ملل متحد نیز است، خارج شوند. این اقدام موجب تضعیف اعتمادها به نظم و قوانین بین‌المللی می شود.»

او روز پنجشنبه نیز در واکنش به خروج آمریکا از برجام اعلام کرد اروپا دیگر نمی تواند روی آمریکا حساب کند. او گفت: دیگر چنین نیست که آمریکا از کشورهای اروپایی محافظت کند. اروپا باید سرنوشتش را با دست خود بسازد. این وظیفه آینده ماست.

صدراعظم آلمان در کنار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و ترزا می، نخست وزیر انگلیس، از چهره های سیاسی است که بارها ترامپ را به دلیل لغو و خروج از توافق هسته ای ایران مورد انتقاد قرار داده است.

سران آلمان، فرانسه و انگلیس که از مذاکره کنندگان اصلی در حصول توافق هسته ای ایران بودند، پیش از این طی بیانیه ای مشترک اعلام کردند به رغم خروج آمریکا از برجام، به این توافق متعهد هستند و در آن باقی می مانند.

دونالد ترامپ هفته گذشته ضمن متهم کردن ایران به عدم پایبندی به مفاد توافق هسته ای اعلام کرد به صورت یکجانبه، آمریکا را از این توافق خارج می کند. این اقدام ترامپ انتقادات گسترده ای به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.