سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه: دفاع از شرکت‌های اروپایی محور مذاکرات وزرای خارجه اروپایی و ظریف خواهد بود

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد دفاع از فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران محور نشست آتی وزرای خارجه اروپایی و وزیر خارجه کشورمان خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه، سخنگوی این وزارتخانه در یک نشست خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران درباره توافق هسته‌ای ایران و نشست روز سه‌شنبه درباره آن پاسخ داد.

خبرنگاری از وی پرسید: شما از گردهمایی روز دوشنبه وزرای امور خارجه اروپایی چه انتظاری دارید؟ شما برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا چه برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اید؟

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: وزرای امور خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان هفته آینده با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همتای ایرانی‌شان در یک گردهمایی شرکت خواهند کرد. این گردهمایی پس از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافقنامه وین (برجام) که مایه نگرانی تمامی طرف‌هاست، برگزار می‌شود.

او افزود: هدف فرانسه حفظ توافقنامه بوده و این گردهمایی زمینه‌ساز مشخص کردن تلاش‌ها و انتظارات ایران است. طبیعتا دفاع از منافع شرکت‌های فرانسوی و اروپایی فعال در ایران نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

اعلام محورهای گفتگوی ظریف با وزرای خارجه کشورهای اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
هیچ اعتمادی به کشور فرانسه نیست