سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خداحافظی هاینکس با مونیخ در شب اهدای جام/اینتر و رئال به دنبال پایانی خوش در خانه

رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا امروز پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا امروز(شنبه) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

سری آ ایتالیا

اینتر - ساسولو (ساعت 23 و 15 دقیقه)

در چارچوب رقابتهای هفته سی و هفتم سری آ ایتالیا امشب تیم اینتر در ورزشگاه جوزپه مه آتزا میزبان ساسولو خواهد بود. فقط دو مسابقه دیگر تا پایان رقابتهای این فصل سری آ باقی مانده است و اینتر با قرار داشتن در رتبه پنجم، هنوز نتوانسته در بین تیم هایی که سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده را دریافت می کنند قرار بگیرد. نراتزوری 69 امتیازی است و دو امتیاز با لاتزیوی رده چهارمی و چهار امتیاز با رم رده سومی فاصله دارد و اگر بخواهد برای قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر در هفته آخر شانس داشته باشد،باید این مسابقه خانگی را  پیروز شود. افعی ها هفته آینده آخرین مسابقه فصل خود را در شهر رم مقابل لاتزیو برگزار می کنند. مسابقه ای که شش امتیازی است و اگر این مسابقه و دیدار مقابل لاتزیو را پیروز شوند می توانند پس از چند سال دوباره به لیگ قهرمانان اروپا بازگردند. همچنین ایکاردی فقط یک گل با ایموبیله مصدوم فاصله دارد پس مهاجم آرژانتینی نراتزوری ها برای آقای گلی با انگیزه تر از قبل خواهد جنگید.

در طرف مقابل تیم میانه جدولی ساسولو قرار دارد که در حال حاضر در رتبه دوازدهم است. دو دیدار باقی مانده ساسولو تقریبا برای این تیم تشریفاتی است زیرا در بهترین حالت در پایان رقابتهای این فصل در رتبه یازدهم قرار خواهند گرفت و در بدترین حالت نیز بعید است از رتبه سیزدهم پایین تر بروند. ساسولو اگر چه در میانه های جدول است و در خطر سقوط قرار ندارد اما این تیم با تنها 27 گل زده از 36 مسابقه این فصل، بدترین خط حمله سری آ را در اختیار دارد و حتی از تیم های سقوط کرده بنونتو و هلاس ورونا نیز کمتر گل زده است. البته این تیم در چهار مسابقه قبلی خود در هر بازی یک گل زده است و سه برد یک بر صفر را از چهار بازی اخیر کسب کرده است.

این دو تیم 9 بار در رقابتهای سری آ مقابل هم قرار گرفته اند که اینتر چهار پیروزی و ساسولو پنج پیروزی به دست آورده اند و هیچ مسابقه ای مساوی نشده است.

ساسولو 6 مورد از 7 بازی اخیرش مقابل اینتر را با برد پشت سر گذاشته است. (با احتساب بازی های دوستانه)

اینتر برای اولین بار از فصل 2010/11 موفق می شود امتیازاتش در لیگ را به عدد 69 برساند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

بنونتو - جنوا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

لالیگای اسپانیا

رئال مادرید - سلتاویگو (ساعت 23 و 15 دقیقه)

شاگردان زیدان هفته گذشته با شکست مقابل سویا در دیدار معوقه خود، فرصت پیشی گرفتن از رقیب همشهری خود اتلتیکو مادرید و رسیدن به رتبه دوم را از دست دادند و حال برای نایب قهرمانی با توجه به فاصله سه امتیازی با اتلتیکو کارشان سخت شده است. البته زیدان در هفته های اخیر نشان داده که برایش قرار گرفتن در رتبه دوم یا سوم تفاوتی ندارد و تمرکزش را روی فتح لیگ قهرمانان اروپا گذاشته است. این آخرین مسابقه فصل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو است. پس از این فقط دو مسابقه دیگر تا پایان فصل سخت رئالی ها باقی می ماند که یکی در زمین ویارئال در هفته آخر لالیگاست و آخری در شهر کیف اوکراین و فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول خواهد بود.کریستیانو رونالدو و دنی کارواخال، دو یار مصدوم لوس بلانکوس برای این مسابقه هستند .

در طرف مقابل سلتاویگوی رده دوازدهمی نیز مانند رئال انگیزه ای برای دو هفته باقی مانده از لالیگا ندارد. سه تیم سقوط کرده در لالیگا مشخص شده اند. تیم قهرمان و چهار تیم راه یافته به لیگ قهرمانان سال آینده نیز معرفی شده اند تا رقابتهای لالیگا در دو هفته مانده تا پایان فصل به جز برای دو سه تیم که برای سهمیه لیگ اروپا می جنگند جذابیتی نداشته باشد.

سلتا در هفت تقابل اخیر خود با رئال مادرید در رقابت های لالیگا رنگ برد ندیده است (1 تساوی و 6 شکست) و در مجموع میانگین 3.5 در گل خورده به ازای هر بازی را در این مدت بر جا گذاشته اند.

سلتاویگو در تاریخ حضورش در رقابت های لالیگا، برابر رئال مادرید بیش از هر حریف دیگری گلزنی کرده است (136).

ترکیب احتمالی دو تیم:

ختافه - اتلتیکو مادرید (ساعت 21)

رئال بتیس - سویا (ساعت 21)

خیرونا - والنسیا (ساعت 21)

آلاوز - بیلبائو (ساعت 21)

لاکرونیا - ویارئال (ساعت 21)

ایبار - لاس پالماس (ساعت 21)

بوندس لیگای آلمان

بایرن مونیخ - اشتوتگارت (ساعت 18)

همه رقابتهای هفته سی و چهارم و پایانی بوس لیگای آلمان از ساعت 18 امروز به طور همزمان برگزار می شود که در مهمترین مسابقه تیم بایرن مونیخ قهرمان زودهنگام این رقابتها میزبان اشتوتگارت خواهد بود.این مسابقه آخرین دیداری است که یوپ هاینکس سرمربی موفق باوارایی ها در ورزشگاه آلیانز آرنا برگزار می کند. یوپ هاینکس که در سال 2013 یک بار خودش را بازنشسته کرد بود، امسال در میانه های فصل و پس از نتایج ضعیف آنجلوتی با بایرن، دوباره به فوتبال و نیمکت بایرن برگشت و این تیم را احیا کرد. او دوباره در پایان فصل بازنشته خواهد شد و جایش را به نیکو کواچ خواهد داد. بایرنی ها میخواهند در این مسابقه نیز مثل اکثر رقابتهای این فصل یک پیروزی پرگل به دست آورند تا جشن قهرمانی و آخرین مسابقه خانگی پیرمرد دوست داشتنی تیمشان را باشکوه برگزار کنند. پس از این مسابقه هاینکس فقط یک بار دیگر روی نیمکت مربیگری می نشیند و آن فینال جام حذفی مقابل اینتراخت فرانکفورت و تیم نیکو کواچ خواهد بود.

اشتوتگارت که زیر نظر مربی جدید خود، تایفون کورکوت، در 13 بازی قبلی، تنها در یکی شکست خورده و از منطقه سقوط خود را به منطقه کسب سهمیه لیگ اروپا رسانده است و با دیدی مثبت به این بازی نگاه می کند. البته اشتوتگارت باید این بازی را ببرد و منتظر شکست لایپزیگ و پیروز نشدن اینتراخت باشد تا سهمیه لیگ اروپا کسب کند که بسیار بعید است این اتفاق رخ دهد. آن ها غایبان جدی هم دارند که کارشان را سخت تر می کند.

بایرن مونیخ در 38 بازی خانگی قبلی در بوندسلیگا، شکست نخورده است.

بایرن مونیخ در 4 بازی قبلی خود، حداقل 4 گل به ثمر رسانده است.

بایرن مونیخ در 4 بازی قبلی خود در خانه، هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم پیروز از زمین بیرون آمده است.

بایرن مونیخ در 5 بازی از 6 بازی قبلی برابر اشتوتگارت در کل رقابت ها، کلین شیت کرده است.

اشتوتگارت در 3 بازی قبلی کلین شیت کرده است.

اشتوتگارت 3 بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آنها از 12 بازی اخیر خود 8 مسابقه را پیروز شده اند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

هوفنهایم - دورتموند (ساعت 18)

شالکه - اینتراخت فرانکفورت (ساعت 18)

لورکوزن - هانفور (ساعت 18)

فرایبورگ - آگزبورگ (ساعت 18)

هامبورگ - مونشن گلادباخ (ساعت 18)

هرتابریلن - لایپزیگ (ساعت 18)

ماینز - وردربرمن (ساعت 18)

وولفسبورگ - کلن (ساعت 18)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال در اروپا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.