سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی کمتر از سایر کشورهاست

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی به خارج از کشور پایین تر از میانگین جهانی است.

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشست روسای ۳۰ دانشگاه متولی همکاری‌های علمی بین المللی در وزارت علوم گفت: میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از میانگین جهانی نیز پایین‌تر است و ارائه آمار‌های غلو آمیز از طرف برخی از افراد در این خصوص صحیح نیست.

تحصیل 350 هزار دانشجوی چینی در آمریکا

وی افزود: همه کشور‌ها دانشجویانی در کشور‌های دیگر دارند، برای مثال چین ۳۵۰ هزار دانشجو در آمریکا دارد، بنابراین مهاجرت دانشجویان امری رایج است و اصلاً نگران کننده نیست و مسئولان باید برای بازگشت دانشجویان پس از تحصیل به کشور برنامه ریزی و مشوق‌هایی لازم را پیش بینی کنند.

ستاری گفت: دانشجویانی که به خارج از کشور می‌روند عموماً از دانشجویان موفق و نخبه هستند و در خارج از کشور فرصت‌های شغلی پیدا می‌کنند لذا برای بازگشت این نخبگان به عنوان یک سرمایه انسانی، باید شرایط خاصی را در کشور فراهم کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رشد تفاهم نامه‌های همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های خارجی گفت: باید مدل‌های علمی انتقال فناوری را درقالب این تفاهم نامه‌ها پیاده کنیم و اینکه طرف‌های خارجی در قالب یک قرارداد، فناوری خود را به ما بفروشند نوعی ساده انگارانه است.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان زیر مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری، بیشترین همکاری را با وزارت علوم دارد و آمادگی کامل دارد در قرارداد‌های پژوهش و فناوری مهم بین المللی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کمک کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.