سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای مایک پنس: برجام توافقی بسیار ناقص بود

معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز در گفتگو با شبکه سی.بی.اس، ادعاهای بی‌اساس مقامات واشنگتن را درباره برنامه هسته‌ای کشورمان تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه سی بی اس، درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد.

مایک پنس در این مصاحبه درباره اقدامات دولت آمریکا برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران مدعی شد: «من فکر می‌کنم ما همواره به دنبال فرصت‌هایی هستیم که آمریکایی‌ها را به کشور خود بازگردانیم؛ اما فکر می‌کنم در این هفته هنگامی که رئیس جمهور تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای ایران خارج شود، پیامی قوی به تهران رسانده ایم.»

معاون رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه ادعا کرد: «این توافقی بسیار ناقص بود و برای کنترل فعالیت‌های بدخواهانه ایران و برنامه موشکی بالستیک تهران اقدامی انجام نمی‌داد.»

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «این توافق ظرف 7 سال آینده منحل می‌شد و پس از این مدت، ایران محدودیت دیگری بر توان خود برای تولید تسلیحات هسته‌ای نمی‌داشت. دونالد ترامپ در گفتگوهای خود با امانوئل مکرون (رئیس جمهور فرانسه)، ترزا می (نخست وزیر انگلیس)، و آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) گفت ما احساس می‌کنیم خروج از این توافق بسیار ناقص اهمیت دارد.»

پنس در ادامه یاوه‌گویی‌های خود گفت: «ما در حال فعالیت درباره احتمال حصول توافقی جدید هستیم که نه تنها مشکل آمریکایی‌های زندانی در ایران را حل کند، بلکه بتواند نفوذ بسیار مخرب ایران و حمایت این کشور از تروریسم را که در حال گسترش در سراسر منطقه است، کنترل کند.»

وی در پاسخ به پرسش مجری سی بی اس مبنی بر این که آیا به باور وی، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای موجب وقوع حوادثی از جمله حمله موشکی به اسرائیل شده است، با طرح ادعاهایی بی اساس، گفت: «ما واکنش ایرانی‌ها به حمله‌ای هوایی که نزدیک به دو هفته گذشته علیه مواضع ایران در سوریه انجام شد، را پیش بینی می کردیم. ما از نزدیک این حوادث را دنبال می‌کنیم. ما از حق اسرائیل برای حفاظت از خودش، حمایت می‌کنیم.»

پنس ادامه داد: «ما معتقدیم مدیریت رئیس جمهور درباره توافق هسته‌ای ایران، کشور ما و تمام منطقه را وارد جریان دیگری خواهد کرد. این اقدام به ما فرصت همکاری با متحدان خود، نه تنها اسرائیل بلکه عربستان سعودی، امارات و تمام آن‌هایی را که از خروج ما از توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند، خواهد بخشید.»

انتهای پیام/

اظهارات پنس درباره خروج آمریکا از برجام 

برچسب ها: برجام ، دونالد ترامپ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
تو چیکاره ای این وسط !
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بمیر بابا همون هم از سرتون زیاد بود،همون کسانی که دنبال مهلت دادن به اروپا هستند و می‌خوان ملت رو سرگرم اروپا کنن خیانت کردن،برجام رو تحمیل کردن که شماها پر رو شدید