سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساوری:

قوه قضائیه برای ساماندهی حاشیه نشینان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قوه قضائیه در کنار مسئولان و مردم چابهار است و برای ساماندهی مناطق حاشیه نشینی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست کارگروه ویژه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: ۵۰ درصد جمعیت حاشیه نشین چابهار نیازمند فوری ساماندهی و ارائه امکانات لازم هستند.

علیرضا ساوری  افزود:  ایجاد شغل، ارائه امکانات رفاهی در روستا‌ها می‌تواند از رشد حاشیه نشینی در شهر‌ها جلوگیری کند.

وی خواستار توانمندسازی حداقل ۳۰ روستای شهرستان چابهار از نظر اشتغال و ارائه امکانات بهداشتی، آموزشی، آب، برق و طرح هادی شد.

وی افزود: امکانات چابهار متناسب با جایگاه و نام و آوازه اقتصادی و تجاری آن نیست و جای تاسف است که بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهر چابهار حاشیه نشین باشد.

وی گفت: توانمندسازی مناطق حاشیه نشینی و جلوگیری از رشد حاشیه از اقدامات مهمی است که مسئولان شهرستان چابهار باید انجام دهند.

وی گفت: قوه قضائیه مخالف طرح‌های مقابله‌ای با تخریب واحد‌های مسکونی حاشیه نشینان به وسیله بولدزر و لودر است، زیرا شان و جایگاه جمهوری اسلامی این اجازه را نمی‌دهد که با مردم خود با لودر برخورد کند.

رئیس کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری کشور ادامه داد: قوه قضائیه در کنار مسئولان و مردم چابهار است و برای ساماندهی مناطق حاشیه نشینی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

ساوری گفت: ساکنان هیچ یک از مناطق حاشیه نشین ایران مثل افراد ساکن در حاشیه شهر چابهار نیستند و این افراد واقعا مستحق کمک و مساعدت هستند و باید امکانات اولیه برق و آب برای آنان فراهم شود.

وی تصریح کرد: در بازدید از این مناطق حاشیه نشین چابهار واقعا از نزدیک شاهد زندگی بیش از ۵۰ درصد جمعیت در سخت‌ترین شرایط بودیم که برخی‌ها حتی بدون سرویس بهداشتی و خانه بدون سقف زندگی می‌کنند.

وی خواستار همراهی و همگامی مسوولان برای حل مشکلات حاشیه نشینی چابهار شد و گفت: باید مشکلات و معضلات چابهار در زمینه حاشیه نشینی مرتفع شود.

فرماندار چابهار نیز اظهار داشت: از جمعیت ۱۱۲ هزار نفری شهر چابهار بیش از ۵۰ درصد یعنی ۵۶ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند.

غلامرضا مجیدی افزود: ساماندهی و توسعه مناطق حاشیه نشین و حل این مشکلات ضروری است و باید مسئولان برای حل مشکلات این افراد همت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز گفت: حاشیه نشینی در این شهرستان رشد قابل توجهی داشته است

معین الدین سعیدی افزود: رشد حاشیه نشینی به دلیل خشکسالی، بی آبی در روستاها، مسدود شدن مرز ریمدان، فقر و بیکاری است و مردم بدون امکانات برق و آب زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم در روستا‌های چابهار امکانات اولیه برای زندگی ندارند برای نجات از بی آبی و بیکاری در حاشیه شهر ساکن می‌شوند.

وی بیان کرد: نباید چابهار با مشکلات فراوان بی آبی و حاشیه نشینی مواجه باشد و مردم با معضلات و آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم کنند.

انتهای پیام/ع

حاشیه نشینی درچابهار رشد قابل توجهی داشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.