سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از 4 کتاب در سمنان

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم ، از 2 چهره پیشکسوت زبان سمنانی، گویش بیابانکی و مروج فرهنگ عامه با رونمایی از چهار کتاب در سمنان قدردانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در این مراسم که با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی استان سمنان ، موسسه فرهنگی هنری سمن پویان سمنان و شورا و دهیاری روستای بیابانک در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان برگزار شد، از حدود چهار دهه تلاش فرهنگی استاد ابوالحسن چلوییان و استاد فرهنگ شکوهی قدردانی شد.

محمدرضا جدیدی دبیر این همایش گفت : همزمان با آیین تجلیل ، کتاب های " دانستن و پیوستن " ، " پند و پیوند " و " بَجَنَن یا نَجَنَن" از جدیدترین آثار استاد چلوییان و کتاب " بَزُنین" از تالیفات استاد شکوهی با مظممون نثر و نظم زبان ها و گویش های محلی رونمایی شد.

استاد ابوالحسن چلوییان متولد 1308 در روستای بیابانک سرخه است و در کسوت معلمی سالها در روستای پدری به مردم خدمت کرده است و بعنوان شاعرو ادیب معاصر صاحب ده ها تالیف نظم و نثر درباره گویش بیابانکی و سمنانی است.

استاد فرهنگ شکوهی هم متولد 1317 در شهر سمنان و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است که از سال 1362 تا کنون بعنوان شاعر، نویسنده، مدرس و پژوهشگر فرهنگ عامه و زبان و ادبیات شفاهی سمنان فعالیت می کند و حدود 30 کتاب و مقاله در این زمینه تالیف و منتشر کرده است.

این همایش چهارمین آئین تجلیل از مفاخر ادبی و فرهنگی سمنان بود و در 5 سال گذشته در قالب این برنامه های فرهنگی افزون بر 60 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ و زبان سمنانی و گویش های محلی استان سمنان چاپ و رونمایی شده است.

انتهای پیام / گ

جزئیات برگزاری همایش چهارمین آئین تجلیل از مفاخر ادبی و فرهنگی سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.