سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبار زاده در جمع خبرنگاران:

خروج آمریکا از برجام نشانه زورگویی اوست/ دیگر هیچ دولتی اطمینان نمی‌کند با ترامپ پای میز مذاکره بنشیند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دیگر هیچ دولتی این اطمینان را نخواهد داشت که پای میز مذاکره و توافق با ‌آمریکایی‌ها بنشیند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل جبار زاده معاون سیاسی وزیر کشور در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش علمی تحزب و توسعه با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: خوشحالیم که آنچه مردم ما سال‌ها درباره زورگویی و انحصار طلبی آمریکا می‌گفتند، با رفتار ترامپ در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفت.

وی بیان کرد: معتقدم باید جشن بگیریم و شادی کنیم چراکه آن چیزی که ما به دنبالش بودیم به دست خود دشمن تحقق پیدا کرد.

جبار زاده اظهار کرد: عموم دولتمردان و اندیشمندان جهان خروج آمریکا از برجام را غیرحرفه‌ای و غیرقانونی تلقی می‌کنند و‌ آمریکا با این رفتار به دنیا اعلام کرد که هیچ کشوری نباید به او اعتماد کند زیرا به راحتی از تعهدات بین المللی خارج می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در آینده هیچ دولت و ملتی این اطمینان را نخواهد داشت که با آمریکا پای میز مذاکره و توافق بنشیند.

وی با تأکید بر اینکه می‌شود دنیا را بدون آمریکا اداره کرد، افزود: آمریکایی‌ها تاکنون ادعا می‌کردند که به عنوان یک قدرت در اداره همه دنیا نقش دارند اگر دولت‌های دیگر عضو برجام بتوانند نقش خود را در این قرارداد به خوبی ایفا کنند، می‌شود ثابت کرد که اداره جهان بدون آمریکا راحت‌تر، روان‌تر و بهتر انجام می‌شود.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌های وزارت کشور در دولت یازدهم و دوازدهم حمایت عملی از احزاب، تشکل‌های سیاسی و صنفی است.

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم احزاب در جایگاه حلقه‌های واصل میان مردم و دولت‌ها ایفای نقش می‌کنند، ادامه داد: نیاز جامعه پیشرفته حضور احزاب است و احزاب به عنوان نهادهای مدنی در بخش‌های مختلف به ویژه سیاسی تأثیرگذار هستند.

جبار زاده تصریح کرد: بر اساس بخش نامه وزیر کشور باید این قبیل نشست‌ها در سراسر کشور ادامه یابد و بر اساس منشور سیاسی، گفت‌وگوهای میان احزاب و دولت صورت گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.