سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق افغانستان و پاکستان برای رفع موانع تجارت دو جانبه

مسئولان بلند پایه اقتصادی پاکستان و افغانستان در اسلام آباد بر تقویت روابط تجاری و بازرگانی و رفع موانع گسترش روابط دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان بلند پایه اقتصادی پاکستان و افغانستان در اسلام آباد بر تقویت روابط تجاری و بازرگانی و رفع موانع گسترش روابط دو کشور به توافق رسیدند.

این توافق پس از برگزاری نشست اعضای هیات بلند پایه افغانستان با 'محمد یونس داغا' معاون وزارت بازرگانی پاکستان در اسلام آباد صورت گرفت. 

در این نشست که مسئولان معاونت تحقیقات و امنیت ملی غذا و اداره درآمد فدرال پاکستان نیز حضور داشتند، دو طرف بر رفع موانع تجاری و تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی تاکید کردند. 

مسئولان بلند پایه دو کشور همچنین بر تقویت مکانیسم های نهادینه شده در راستای افزایش تبادلات بازرگانی و تجاری به توافق رسیدند. 

در این نشست همچنین هر دو طرف بر رفع تعرفه های اضافی گمرکی بر محصولات میوه و سبزیجات و همچنین میوه خشک به توافق دست یافتند. این توافق باعث می شود تا بازرگانان افغانستانی بتوانند به راحتی محصولات خود را از خاک پاکستان و بندر کراچی به کشورهای جهان صادر کنند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.