سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت گلخانه‌ای آلوئه ورا در شهرستان کاشمر

مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت : گلخانه‌ای که در ابتدای سال زراعی جاری مورد کشت گیاه داروئی آلوئه ورا قرار گرفته بود به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید ابوالقاسم موسوی افزود : ۲ نفر از کشاورزان علاقمند روستای کسرینه در بخش مرکزی شهرستان با احداث گلخانه ۲ هزار متر مربعی و کاشت گیاه آلوئه ورا توانستند برای اولین بار محصول آنرا به بازار عرضه کنند .

وی در ادامه گفت : پیش بینی می‌شود از سطح ۲ هزارمتر مربع در یک فصل حدود ۱۰۰ تن برگ برداشت شود و با توجه به قیمت هر کیلو برگ که بین هزار تا هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد درآمد خوبی برای کشاورز حاصل می‌شود؛ همچنین علاوه بر فروش برگ که محصول اصلی گیاه است می‌توان از فروش پاجوش گیاه نیز درآمد خوبی کسب کرد.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت : از مزیت‌های اصلی آلوئه ورا نیاز آبی کم آن است، بطوریکه می‌توان مدار آبیاری را در فصل زمستان تا ۴۰ روز و در تابستان تا ۱۲ روز تنظیم کرد؛ بنابراین آنرا جایگزین مناسبی برای گیاهان پرآب طلب فعلی می‌دانیم.

وی افزود: آلوئه ورا گیاهی است که تا ۷ سال عملکرد اقتصادی دارد و همچنین مقاومت خوبی در برابر آفات داشته و می‌تواند سرمای تا صفر درجه سانتی گراد و گرمای تا ۴۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند.

موسوی ادامه داد: برای آلوئه ورا خواص زیادی بر شمرده اند؛ این گیاه در صنایع آرایشی و بهداشتی و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند میگرن، سوء هاضمه، جوش، سوختگی و همچنین ترکیب در نوشیدنی‌ها و دم نوش‌ها قابل استفاده است.

انتهای پیام // و. ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.