سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام رضایی خبر داد؛

ارسال 1200 مقاله به دبیرخانه کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

دبیر علمی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت:1200مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام رضایی،دبیر علمی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد،  گفت: این کنگره تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با هدف معرفی و تبیین نقش ائمه اطهار (ع) و علمای شیعه در ایجاد و گسترش علوم در سرزمین های مختلف اسلامی در طول تاریخ است.

وی افزود: 1200مقاله علمی به دبیر خانه علمی کنگره ی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ارسال شده که 400 مقاله پذیرفته شده است.

دبیر علمی کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی عنوان کرد:مجموعه آثار تولید شده در 40 سال انقلاب با 14 قرن گذشته برابری می‌کند و این جهش فکری را در زمینه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه 120 اندیشمند خارجی از 50 کشور دنیا در این کنگره حضور دارند گفت: سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی و دکتر علی اکبر ولایتی، رونمایی از تمبر کنگره، پایگاه اینترنتی نسخ خطی شیعه و 72 اثر علمی شامل 55 جلد کتاب از برنامه های این کنگره است.

این کنگره فردا در قم به کار خود پایان می دهد و شرکت کنندگان روز شنبه در تهران با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند و روز یکشنبه در مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی (ع) در همایش نقش امام رضا (ع) در پیدایش و گسترش علوم اسلامی شرکت می کنند.

انتهای پیام/ش

آغاز به کار کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.