سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های علمی؛

کچل های ناامید بخوانند/ آیا حرف زدن با خود بیماری است؟/ شیوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب/ خوراکی خوش مزه‌ای که خواص شگفت انگیزی دارد

روانشناسان معتقدند برای افرادی که با فشار‌های روزمره مواجه اند و نمی‌توانند حواس خود را به خوبی بر روی یک موضوع جمع کنند، با خود حرف زدن راهکار مناسبی است.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

داروهای موثر در درمان طاسی 

قسمت میانی و پیازی شکل ریشه مو اصطلاحا پیاز مو نامیده می‌شود، در حقیقت مو در کیسه‌هایی شبیه پیاز به نام فولیکول تشکیل و رشد پیدا می‌کند.

در صورتی که فولیکول (پیاز مو) صدمه دیده باشد، رشد مو با اختلال مواجه می‌شود؛ با این وجود کاهش رشد و ریزش مو تنها به دلیل آسیب فولیکول نیست، دو داروی مهم در ترمیم ساختار فولیکول وجود دارند که عبارتند از مینوکسیدیل و داروی فیناستراید (که تنها برای مردان است).

به تازگی محققان دانشگاه منچستر  از داروی دیگری خبر می‌دهند که سرعت اثر گذاری آن بالاتر است؛ این دارو به طور مستقیم می‌تواند پروتئینی را که مانع از رشد مو می‌شد هدف قرار دهد.

اثرات با خود حرف زدن 

احتمالا شما هم با خود حرف زدن را یکی از نشانه‌های دیوانگی می‌دانید، ولی برخی از روانشناسان عقیده دیگری دارند.

روانشناسان معتقدند برای افرادی که با فشار‌های روزمره مواجه اند و نمی‌توانند حواس خود را به خوبی بر روی یک موضوع جمع کنند، با خود حرف زدن احتمالا راهکار مناسبی است، زیرا موجب می‌شود فرد روی کنترل ذهن خود توانایی بیشتری داشته باشد.

نزدیک شدن به اهداف و خواسته ها، آمادگی برای مواجهه با استرس، کاهش استرس، تصمیم گیری بهتر و افزایش اعتماد به نفس و آرامش از مزایای با خود حرف زدن است که روانشناسان به انجام آن توصیه می‌کنند.

 روغن سرخ کردنی را چند بار استفاده کنیم

بسیاری از افراد هنگام آشپزی از روغن‌های سرخ کردنی چند بار استفاده می‌کنند، اما سوال اینجاست که این روغن‌ها یک بار مصرف هستند یا می‌توان چند بار از ان‌ها استفاده کرد؟

به طور کلی توصیه می‌شود از روغن‌های سرخ کردنی تنها یک بار استفاده کنید، اما می‌توان با رعایت برخی نکات از این روغن‌ها دو تا سه بار دیگر هم استفاده کرد.

اولین نکته در نگه داری روغن‌های سرخ کردنی این است که در ابتدا بگذارید این روغن‌ها به خوبی سرد شوند؛ سپس آن را در یک ظرف درب دار بریزید همچنین دقت کنید هیچ گونه ماده غذایی در روغن باقی نمانده باشد چرا که سبب فاسد شدن روغن می‌شود.

کف روی روغن، بوی نامطبوع و تغییر رنگ روغن از نشانه‌های فاسد شدن روغن است؛ علاوه بر این به نقطه دود روغن هم توجه کنید؛ نقطه دود دمایی است که روغن در آن تبخیر می‌شود و شروع به دود کردن می‌کند؛ هر بار استفاده از سبب می‌شود روغن زودتر دود کند؛  توصیه می‌شود اگر در هنگام استفاده از روغن شاهد دود آن شدید دیگر آن روغن را استفاده نکنید.

خواص شگفت انگیز زغال اخته 

به اندازه کوچک زغال اخته نگاه نکنید؛ این خوراکی خوش مزه خواص شگفت انگیزی دارد.

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند سیتم ایمنی بدن را تقویت کنند و مانع از سرطان پروستات و عفونت مثانه شوند.

زغال اخته را معمولا به صورت تازه یا خشک شده استفاده می‌کنند، با این حال آب زغال اخته هم میزان کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد مه برای قلب مفید است.

زغال اخته خوراکی مناسب برای تامین عناصر مورد نیاز بدن است؛ ۱۰۰ گرم زغال اخته حدود ۲۵ درصد از نیاز بدن به ویتامین C و حدود ۲۰ درصد از نیاز بدن به فیبر را تامین می‌کند؛ علاوه بر این این خوراکی سرشار از ویتامین‌های B۱، E.، K. و عناصری همچون مس و منگنز است.

کنترل قند خون، پیشگیری از دیابت و آلزایمر و محافظت از دندان‌ها و لثه از فواید دیگر زغال اخته است که محققان به آن‌ها پی برده اند.

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب 

اگر چه انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب در سلامتی پوست فوق العاده مهم است؛ نحوه استفاده از این کرم‌ها هم چندان بی اهمیت نیست، درست استفاده نکردن یک کرم ضد آفتاب خوب می‌تواند اثرگذاری آن را تا حدود زیادی از بین ببرد.

متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که کرم‌های ضد آفتاب حداقل ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب به پوست زده شود؛ علاوه بر این دقت کنید که تمام پوست به طور کامل با کرم ضدآفتاب پوشانده شود.

اینکه چه مدت در معرض آفتاب قرار داشتنید چندان مهم نیست؛ شما باید هر دو ساعت یک بار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ در صورتی که دست و صورت خود را شستید یا بیش از حد عرق می‌کنید زودتر از این کرم‌ها استفاده کنید، کرم ضد آفتاب تنها مختص روز‌های آفتابی نیست به خاطر داشته باشید که ۸۰ درصد اشعه Uv خورشید از ابر‌ها عبور می‌کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
همه اینها مربوط به کچل ها میشه؟
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
با تشکر از مطالب پزشکی - سلامتی خوبتون . سعی کنید موفق باشید !