سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شدید بلاتر از میزبانی مشترک جام‌ جهانی و طرح لیگ ملت‌های اروپا

رئیس سابق فیفا از میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال و طرح لیگ ملت‌های اروپا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛سپ بلاتر رئیس پیشین فیفا با برگزاری جام جهانی فوتبال در چند کشور تحت عنوان «میزبانی مشترک» مخالف است. او همچنین لیگ ملت‌های اروپا که پس از جام جهانی 2018 روسیه برگزار خواهد شد را به باد انتقاد گرفت.
کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک هم‌اکنون پیشنهاد میزبانی مشترک جام جهانی 2026 میلادی را به فیفا ارائه کرده‌اند و برای کسب میزبانی این رقابت ها با مراکش رقابت خواهند کرد.
روز 13 ژوئن در کنگره فیفا در مسکو میزبان جام جهانی 2026 انتخاب خواهد شد.

سپ بلاتر در این باره می‌گوید: 3 کشور بزرگ می‌خواهند جام جهانی 2026 را باهمدیگر برگزار کنند. آنها اثبات کردند که می‌توانند به تنهایی میزبان جام جهانی باشند. بنابراین چرا باید درخواست میزبانی مشترک را بدهند؟
او همچنین از برگزاری جام جهانی 2002 در ژاپن و کره جنوبی انتقاد کرد و آن را یک کابوس دانست.
پیش از این گزارش شده بود که یک کار گروه ویژه ممکن است قبل از رأی گیری در کنگره فیفا درخواست مراکش را به دلیل عدم رعایت معیارهای خاصی، لغو کند. اما بلاتر گفت: "آنها نمی توانند این کار را انجام دهند، حتی اگر یکی از نامزدها خیلی خوب نباشد، حق دارد که در کنگره حضور یابد، بنابراین من طرفدار نمایندگان مراکش در کنگره هستم."
بلاتر افزود که درخواست مراکش را نمی توان قبل از کنگره رد کرد.
رئیس پیشین فیفا با انتقاد از طرح فیفا برای برگزاری لیگ ملت‌های اروپا که از سال 2019 به صورت رسمی جایگزین بازی‌های دوستانه ملی خواهد شد گفت: به لطف چنین تورنمنتی ثروتمندان ثروتمندتر خواهند شد و آنهایی که منابع کمتری دارند، فقیرتر می‌شوند.
تفکر برگزاری لیگ ملت‌های اروپا با برنامه‌های توسعه فوتبال که از 40-30 سال قبل شروع کردیم، هماهنگ نیست،با فلسفه فوتبالی من مطابقت ندارد و با فلسفه فوتبالی کسانی که عاشق فوتبال هستند، هماهنگ نخواهد بود.

انتهای پیام/


حمله بلاتر به میزبانی مشترک جام جهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.