سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همکاری سوریه و عراق اصلی مهم در نابودی بقایای داعش است

کارشناس مسائل سیاست خارجه گفت: همکاری بین ارتش سوریه عراق در چارچوب نظامی، امنیتی و سیاسی می‌تواند ضربه مهلکی به گروهک‌های تکفیری تروریستی باشد.

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به همکاری ارتش سوریه و عراق برای نابودی تروریسم اظهار کرد : فرماندهی شوم رژیم صهیونیستی ،عربستان سعودی و ایالت متحده آمریکا ، سال هاست که دو کشور سوریه و عراق را زیر ضربات سنگین خود قرار دادند.

وی افزود: یکی از توطئه هایی که برای سرنگون کردن دولت های قانونی دو کشور عراق و سوریه در پیش گرفتند شکل دادن به گروهک تروریستی تکفیری داعش بود؛ بنابراین امروز که شاهد فرو پاشی حوزه سرزمینی داعش هستیم، به نظر می رسد همکاری عراق و سوریه بسیار می تواند راه گشا باشد.

کارشناس مسائل بین المللی گفت: داعش حکومت یا دولتی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در سوریه و عراق راه اندازی کرد که به نظر می رسد بقایای این گروهک به صورت لکه هایی از نا امنی در برخی از مناطق عراق و سوریه وجود دارند و همکاری های امنیتی و نظامی می تواند با قدرت زیاد ریشه های نا امنی را از بین ببرند.

وی گفت: این دو کشور به دلیل همسایگی با یکدیگر شاهد کوچ داعش یا سایر گروه های تکفیری تروریستی از عراق به سوریه یا بالعکس بوده اند و اگر هماهنگی این دو کشور در چارچوب نیرو های نظامی، امنینی و سیاسی صورت بگیرد، طبعاً می تواند ضربات مهلک تری به این گروهک های تکفیری تروریستی بزند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.