سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه سوری: ترامپ در راستای اجرای طرح تل‌آویو از توافق هسته‌ای ایران خارج شد

روزنامه تشرین سوریه گزارش داد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) در چارچوب اجرای طرح اسرائیل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تشرین سوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در چارچوب اجرایی شدن طرح تل آویو، سه شنبه شب اعلام کرد واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک خارج و تحریم‌ها علیه ایران دوباره اعمال می شود.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در چارچوب اجرای طرح اسرائیل، چالشی در برابر اراده جامعه جهانی و نقض قطعنامه های بین المللی مرتبط با آن است.

پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران تاکید کرد آمریکا هرگز به توافق هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک متعهد نبوده است.

روحانی در واکنش به تصمیم ترامپ درباره برجام گفت: «از ابتدا می دانستیم واشنگتن به تعهداتش عمل نخواهد کرد و تصمیم ترامپ برای خروج واشنگتن از توافق هسته ای این مسئله را اثبات کرده است». رئیس جمهور ایران اظهار داشت تهران با کشورهای مسئول در امضای برجام رایزنی خواهد کرد و از امروز توافق میان ایران با پنج کشور دیگر امضاکننده برجام به جز آمریکا خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است، گفت: دستوراتی به سازمان انرژی اتمی ایران برای انجام هر آنچه ضروری است و اینکه برای غنی سازی صنعتی آماده باشد، داده ام.

از سوی دیگر دولت سوریه تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته ای را به شدت محکوم و بر همبستگی کامل خود با ایران تاکید کرد.

دولت سوریه تاکید کرد به توان ایران برای عبور از پیامدهای احتمالی موضع خصمانه دولت آمریکا اطمینان کامل دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.