به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی ،سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در نشست با کارکنان معاونت صنایع دستی ادارهکل میراثفرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: خانههای صنایع دستی در این استان با هدف تقویت فروش آثار هنرمندان ایجاد میشود که مکانیابی مناسب برای ایجاد خانههای فروش صنایع دستی به ویژه در مکانهای پرتردد ضروری است.
وی یکی از موانع رونق صنایع دستی در کشور و استان را امر فروش و جداسازی آن از مقوله تولید دانست و افزود: به صورت معمول یک تولیدکننده موفق الزاما نمیتواند در فروش آثار نیز موفق باشد و ما در بخش فروش، بازاریابی و برندسازی صنایع دستی نیازمند برنامه مدون هستیم.
سرپرست ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به قابلیت و توانمندی هنرمندان صنایع دستی استان ضروری است به بحث تبلیغ و بازاریابی توجه ویژه شود که تحقق این مهم نیازمند برنامه مدون و نیز حضور بخش خصوصی است و به تجربه ثابت شده بی توجهی به این مقوله اثرات سو به دنبال داشته است.
فلاحی با تاکید بر ضرورت اهمیت بسته بندی صنایع دستی تصریح کرد: امسال انتظار میرود موضوع تقویت بسته بندی صنایع دستی تولیدی استان نیز با جدیت توسط کارشناسان دنبال شود چرا که این امر نیز در فروش و بازاریابی محصولات نقش مهمی ایفا میکند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اهمیت صنایع دستی در اشتغالزایی گفت: هر اقدامی برای رونق صنایع دستی میتواند ثمرات پرخیر و برکتی در اشتغالزایی یک یا چند نفر به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی در تقویت فروش و معرفی تولیدات صنایع دستی اظهار کرد: لازم است حتی استفاده از صنایع دستی نیز فرهنگسازی شود.
انتهای پیام/ع