سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج گزارش می دهد؛

خروج 400روستای کهگیلویه وبراحمد از بن بست / آیا 23 سال انتظار مردم در سال 98 پایان می یابد؟

پروژه ملی دهدشت-پاتاوه از مهم ترین پروژهای کشور است که درسال 1373با سفر مقام معظم رهبری به استان عملیات اجرایی آن آغاز گردیده که نقش حیاتی در متصل کردن استان های شمال کشور به بنادر جنوبی خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج   این پروژه عظیم ضمن کاهش 200کیلومتری مسافت استان های شمالی کشور ازجمله تهران به بنادر جنوبی کشور،حدود 400روستای استان کهگیلویه وبویراحمد را از بن بست خارج خواهد کرد.

این محور یکی از محورهای مهمی است که به عنوان مسیر جدیدی به مبادی جنوب غرب و غرب کشور است و می تواند بنادر جنوبی کشور را به مرکز کشور وصل کند. جاده ملی پاتاوه- دهدشت بخشی از کریدور شمال به جنوب در قسمت مرکزی کشور واقع شده است و از اصفهان به سمت شهرضا، از شهرضا به سه راهی پاتاوه به سمت دهدشت و بهبهان و به بندرامام طراحی شده است.

 

 

جاده ملی پاتاوه -دهدشت درسال98 به بهره برداری می رسد

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمددر گفتگو اختصاصی با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت:جاده پاتاوه -دهدشت 136کیلومتر طول داردکه افزون بر 500میلیارد تومان هزینه شده است.

فیلی تصریح کرد:این پروژه از مهم ترین پروژهای کشور و استان است که برای اتمام این پروژه عظیم 80میلیارد تومان نیاز داریم و امیدواریم تا سال 98به بهربرداری برسد.

وی افزود:براساس اخباری که داریم حدود 60میلیارد تومان منابع تامین شده است که به وزارت راه شهرسازی داده شود.

 

 

صعب العبور بودن منطقه باعث کندی این پروژه شده است

 

معاون عمرانی استانداری در گفتگو اختصاصی با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، در خصوص پروژه ملی پاتاوه -دهدشت گفت:با توجه به اینکه این پروژه بزرگدر مسیری صعب العبور و کوهستانی قرار داردروند این پروژه را کند کرده است.

فیلی با بیان اینکه حدود 75درصد این پروژه زیر بار ترافیک رفته است تصریح کرد: قطعه سوم  حدود 63کیلومتردارد که حدود 11پل خاص وجود داردو دراین مسیر7تونل وجود دارد و 3تونل از زیر بار ترافیک رفته  و 4تونل دیگر 65درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود:با بهره برداری از این پروژه شهرستان کهگیلویه را از بن بست خارج خواهد کرد.

 

 

 

عملیات اجرایی این پروژه بسیار عالی است

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو اختصاصی با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت:پروژه پاتاوه دهدشت از مهم ترین کردیدور شمال به جنوب است که از 163کلیومتر این طرح 63کلیومتر از آن باقی مانده است.

علیمردانی افزود:در سال گذشته حدود 90میلیارد تومان و در پایان سال هم 10میلیارد تومان اعتبار توانستیم برای این پروژه از اعتبارات ملی بگیریم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه بسیار عالی است افزود:این پروژه داری چهار قطعه می باشد که قطعه اول ودوم و چهارم آن به بهرداری رسیده و قطعه سوم آن نیز که حدود 63کیلومتر است که 23کیلومتر آن به مرحله آسفالت رسیده وبقیه در حال خاکبرداری است.

وی از عامل اصلی طولانی شدن این پروژه را تامبن نشدن اعتبارات و سخت وکوهستانی و صعب العیور بودن منطقه را مهم ترین دلیل طولانی شدن این پروژه دانست.

نقطه مثبت این پروژه بکار گیری 10هزار نیروی متخصص و غیر متخصص است که حدود 90دصد آن بومی هستند.

 

 

 آیا  23 سال انتظار مردم در سال 98 پایان می یابد؟

 

با توجه به اینکه پروژه عظیم  پاتاوه -دهدشت در24سال قبل عمیلیات اجرایی آن اغاز شده است و مردم همچنان چشم انتظار بهربرداری از این پروژه هستندومسئولان هر کدام در هر دوره ای وعده ای اتمام آن را می دهند که تاکنون وعده هیچ کدام محقق نشده است ولی با خواسته جدی تر مردم و وعده  وعید های مردم  آیا 23سال انتظار مردم در سال 98 پایان می یابد؟

گزارش از ذوالفقار دیودل 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.