سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران:

محصولات باغبانی در توسعه سلامت جامعه نقش مهمی دارد

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران گفت: بکارگیری دانش و فناوری در تولید و عرضه محصولات سالم نقش بسزایی در توسعه سلامت جامعه دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا فتوحی‌قزوینی پیش از ظهر امروز در همایش ملی یافته‌های پژوهشی کشاورزی در کردستان با اشاره به اینکه محصولات باغبانی در توسعه سلامت جامعه نقش مهمی دارد، گفت: با بکارگیری دانش و فناوری در کنار تحول کیفی و کمی در تولید و عرضه محصولت سالم زمینه رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در این بخش فراهم خواهد شد.
وی افزود: می‌توان با توسعه کمی و کیفی در میزان تولید محصولات باغی از آن‌ها به عنوان یکی از مهمترین جایگزین‌های درآمد‌های نفت در کشور برای ارز آوری استفاده کرد.
فتوحی قزوینی با بیان اینکه محصولات باغی حدود ۱۲ درصد از میزان صادرات کشور را به خود اختصاص داده اند، تاکید کرد: شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته این حوزه در دستور کار قرار گرفته و فعالان عرصه‌های علمی زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری در کنار وزارت جهاد کشاورزی در این مسیر حرکت می‌کنند.
رئیس انجمن علوم باغبانی ایران با اشاره به سیاست‌های کلی توسعه علم و فناوری و نوآوری گفت: به کارگیری استعداد‌های درخشان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان، جذب متخصصان و محققان برجسته، تعامل سازنده با مراکز پیشرفته علمی و فناوری جهان و ارتقای سطح نوآوری و کیفی در مراکز علمی از سیاست‌های مهم در این حوزه است.
فتوحی بیان کرد: فناوری‌های نوین باید به دانشگاه ورود پیدا کند و انتقال دانش‌های بنیانی تنها رسالت دانشگاه‌ها نباشد.
رئیس انجمن علوم باغبانی ایران گفت: برای توسعه کشاورزی عزم ملی و حمایت‌های مالی و تشویقی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی یادآور شد: شناسایی محصولات بومی هر منطقه در این راستا از دیگر اهداف این انجمن است که با توجه به یافته‌های علمی، توت فرنگی از مهمترین محصولات باغی کردستان است که می‌توان از آن در راستای تامین بخشی از سلامت جامعه و همچنین توسعه اقتصادی بهره برد.
فتوحی توجه ویژه به تکنولوژی‌های پس از برداشت و توجه به انتظارات مصرف کنندگان و رقابت را یادآوری کرد و افزود: صنعت پس از برداشت و فرآوری در مورد محصول توت‌فرنگی باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس انجمن علوم باغبانی ایران ایجاد زنجیره‌های تولید را ضروری دانست و اذعان کرد: افزایش کیفیت در بازار‌ها به منظور توان در رقابت‌پذیری باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تشکیل شاخه انجمن علوم باغبانی در استان را ضروری خواند و گفت: تعامل با بخش خصوصی در راستای اعتلای باغبانی کشور ضروری است.
رئیس انجمن علوم باغبانی ایران در پایان گفت: با توجه به وضعیت جوی آب و هوایی در مناقطق اقلیمی عرصه باغبانی چالش‌هایی را دارد که می‌توان با رفع آن نقش محصولات باغی در اقتصاد کشور را به نتیجه رساند.

انتهای پیام/م

محصولات باغی  ۱۲ درصد از میزان صادرات کشور را به خود اختصاص داده اند

 

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.