سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای تهیه سند آمایش علمی و فناوری در ۱۰ استان

رییس مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور گفت: قرار است در آینده ۱۰ استان، سند آمایش علمی و فناوری داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ وحید احمدی رییس مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور در همایش آمایش علمی و فناوری در قزوین گفت:در این سند، به دانشگاه‌های نسل سوم، شرکت‌های دانش‌بنیان و مسایل فرهنگی استانی و بومی توجه می‌شود.

احمدی اضافه کرد: اگر سند آمایش نداشته باشیم، پارک‌های علم و فناوری استان‌ها، کار‌های موازی بدون درنظر گرفتن نیاز‌های بومی خود انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه احساس نیاز به این سند حکایت از نوعی تحول در نظام برنامه‌ریزی و اجرایی کشور است، گفت: اگر آمایش منطقه‌ای را لحاظ نکنیم، قطعا دچار مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد.

رییس مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور افزود: به واسطه آمایش، برنامه‌ریزی از سطح کلان و ملی شروع شده است و به سطح خرد و استانی ادامه می‌یابد.

احمدی اضافه کرد: طبق تجارب کشور‌های اروپایی در سیاست‌های نوآورانه باید طبق نیاز‌های بومی برنامه ریزی کرد.

نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این همایش گفت:: پژوهش‌ها جامعه محور نیست چراکه تبدیل به حل مسئله نمی‌شود.

نمکی با بیان اینکه بزرگترین ابزار توسعه آموزش است اضافه کرد: بزرگترین رسالت دانشگاه‌ها این است که مدل ملی-بومی ارایه کنند.

زاهدی استاندار قزوین هم در این همایش گفت: برنامه ریزی، نقطه شروع هر کاری است که اگر با دقت و نگاه علمی انجام شود، می‌تواند خیلی موثر باشد.

یاری، رییس سازمان برنامه و بودجه استان هم ضمن برشمردن ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و علمی استان قزوین، گفت: قزوین، یکی از اولین استان‌هایی بود که سند آمایش سرزمینی خود را منتشر کرده است.

یاری افزود: در چشم‌انداز آمایش استان قزوین از نگاه کمی محور فاصله گرفته شده و توسعه ظرفیت‌های سرزمینی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به زیاد بودن ظرفیت‌های صنتعی و کشاورزی متوجه شدیم که باید، تمرکز خود را بر توسعه فناوری قرار دهیم.

نایینی رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی هم هدف از برگزاری همایش آمایش علم و فناوری راتبادل تجربه هم افزایی بین صاحب‌نظران این حوزه بیان کرد.

نایینی با بیان اینکه آمایش علم و فناوری راهی برای توسعه مطلوب و پایدار است، افزود: این همایش می‌تواند نتایج مفیدی برای استان و الگویی برای سایر دانشگاه‌ها به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

همایش آمایش علمی و فناوری در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.