سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی و دامداری خراسان رضوی

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات کشاورزی خراسان رضوی گفت: پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی و دامداری در این استان در سال زراعی جاری ۱۰۰ درصد افزایش دارد که این افزایش نشانگر اعتماد تولیدکنندگان و کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمودرضا فرزانه افزود: هم اکنون ۲۸ هزار هکتار باغ، ۱۰۶ هزار هکتار زمین زراعی و ۳۵۰ هزار واحد دامی در این استان زیر پوشش بیمه قرار دارد.

وی در خصوص علت پائین بودن پوشش بیمه‌ای باغ‌ها گفت: در پوشش بیمه‌ای "باغ‌های تک محصولی" مورد توجه است و "باغ‌های مخلوط" زیر پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند بنابراین پوشش بیمه در باغ‌ها به مراتب کمتر از زمین‌های زراعی است.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات کشاورزی خراسان رضوی افزود:در سال زراعی ۹۵- ۹۶، ۴۲۴ میلیارد ریال غرامت مربوط به خسارات به کشاورزان در این استان پرداخت شد.

وی گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۶ معادل ۳۴۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل و سرما در خراسان رضوی برآورد شد که بخش عمده آن پرداخت شده، اما برای پرداخت ۹۰ میلیارد ریال آن هنوز اقدام نشده است.

وی گفت: با اجرای طرح مدیریت منابع و مصارف هم که از ابتدای سال زراعی ۹۶-۹۷ اجرایی شده، تاکنون از محل درآمد‌های صندوق در خراسان رضوی ۱۰ میلیارد ریال در قالب خسارت‌های مربوط به امسال و سال گذشته زراعی به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام// م. ا

پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی و دامداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.