سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصباحی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت در مسائلی که باید شفافیت داشته باشد، ندارد/سند 2030 نمونه واضح محرمانه‌های دولت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بسیاری از مسائل حتی نخبگان و مجلس نیز بی‌خبر می‌مانند و سند 2030 نمونه واضح محرمانه‌های دولت است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آنچه برخی مقامات در فضای مجازی عنوان کرده‌اند مبنی بر اینکه دولت محرمانه‌ای با مردم ندارد، اظهار کرد: طبیعتا هر دولتی در حیطه مسائل نظامی و امنیتی نمی‌تواند مسائل محرمانه نداشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در امور اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی معنایی ندارد که دولتمردان محرمانه‌ای با مردم داشته باشند، اما متأسفانه می‌بینیم که برخی قراردادهای بین‌المللی بدون اطلاع رسانی و شفاف‌سازی بسته می‌شوند که حکایت از پنهان‌کاری‌های دولت هنگام عقد این پیمان‌ها دارد.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود که در بسیاری از مسائل حتی نخبگان و مجلس شورای اسلامی نیز بی‌خبر می‌مانند، به عنوان مثال سند 2030 نمونه واضح محرمانه‌های دولت است، به این شکل که دولت بدون اطلاع مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش آن را تصویب کرد؛ لذا این مسائل حکایت از محرمانه‌های بسیار دولت دارد.

وی بیان کرد: اگر بنا باشد که شفافیت بر کشور حاکم شود، این مسئله در ابتدا باید در میزان حقوق دریافتی و وضعیت زندگی مسئولان آشکار شود، چرا که حق طبیعی مردم است که بدانند مسئولان کشور چه میزان رفاه دارند.

مصباحی‌مقدم تأکید کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم حقوق‌های نجومی بسیاری افشا شد که حکایت از عدم شفافیت دولت دارد، لذا مجموعه اقدامات دولت نشان می‌دهد که در مسائلی که باید شفافیت داشته باشد، ندارد و آنجا که می‌گویند ما محرمانه‌ای با مردم نداریم را برای آنها تشریح نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/

سرتاپای دولت محرمانه است/ اگر محرمانه نیستید متن قرارداد‌های نفتی را منتشر کنید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.