سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز پهبادهای بومی برفراز آسمان کشور

مدیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی کشور از فعالیت ۷۰ شرکت دانش بنیان در کشور در طراحی، ساخت و تولید محصولات پهباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سعیدی مدیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی کشور گفت: اولین کشور‌هایی در دنیا بودیم که در کلاس پهباد‌های سبک، هواپیما‌های دست پرتاپ و کلاس ربات‌های پرنده قبل از تجاری شدن در دنیا نمونه بومی داشتیم.


وی افزود: پهباد‌های مزرعه هوشمند، پهباد‌های سم پاش و بذرافشان، پهباد‌هایی در حوزه نقشه برداری از معادن و ابنیه نمونه‌هایی از پهباد‌های ساخته شده هستند.


سعیدی ادامه داد: پهباد‌ها در حوزه ثبت اسناد واملاک، حوزه دعاوی حقوقی، پایش منابع طبیعی، جنگل بانی و محیط زیست و نیز امداد و نجات و اعلام حریق کاربرد دارند.


مدیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی کشور همچنین گفت: ۱۱ هزار ربات پرنده و پهباد غیر نظامی سرشماری شده است که ۳ هزار نفر در ۹۷ دوره شرکت و برای اخذ گواهینامه اقدام کرده اند.


وی ادامه داد: افراد فعال در عکاسی، فیلم برداری و نقشه برداری باید بدانند پهباد‌ها نیاز به شناسنامه مالکیت و گواهینامه دارند و مدارک با ورود به سامانه ملی پهباد به آدرس www.pahpadha.com میتوانند اطلاعات خود را ثبت کنند.


دومین دوره استانی و ۹۵ مرحله کشوری فناوری پهباد‌ها و اصول ایمنی پرواز و مقررات ایمنی پرواز پهباد‌های غیر نظامی در دانشگاه آزاد علی آباد کتول برگزار شد.


انتهای پیام/فا

دومین دوره استانی فناوری پهباد‌ها  در گلستان

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.