سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی مطرح کرد؛

در سه استان برای امور اداری کپی شناسنامه و کارت ملی حذف شد

وزیر کشور گفت: از فردا در استان قم، خوزستان و سمنان شهروندان برای امور اداری نیازی به ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ندارند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم رونمایی از سامانه احراز اصالت هویت برخط، اظهار کرد: اقدامی که انجام شده شاید به ظاهر کوچک باشد، اما آثار مثبت زیادی دارد چراکه مردم همیشه با مشکل تحویل کپی از مدارکشان مواجه بوده‌اند.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم بحث جعل است و کسانی که بزهکار هستند همیشه دنبال راهی برای انجام کار خلاف خود می‌گردند و شما باید از آنها جلوتر حرکت کنید.

وزیر کشور به ظرفیت‌های ناشناخته سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: این سازمان اطلاعات بیش از 130 میلیون ایرانی را از سال 1297 تاکنون ثبت کرده و این اطلاعات متأسفانه بدون استفاده و بهره‌برداری مانده‌اند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ثبت احوال باید تلاش کند فضای این سازمان را برای مطالعات و نیازهای امروز به روی اساتید دانشگاهی باز کند؛ با اطلاعات ثبت شده در این سازمان می‌توانیم حرکت جمعیتی را پیگیری کنیم که خود کار بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: در بحث طلاق که یکی از آسیب‌های بزرگ اجتماعی است، می‌توانیم با اطلاعات ثبت شده در این سازمان مبنای خوبی برای تصمیم‌گیری‌ها ایجاد کنیم.

وزیر کشور با اشاره به جهش و پیشرفت در سازمان ثبت احوال ادامه داد: ما ظرفیت ثبت احوال را در انتخابات دیدیم و در تمام کشور با استفاده از یک سامانه هویت افراد به سرعت و بدون کاستی شناسایی شد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: امیدواریم با اصلاح قانون انتخابات مشکلاتی که در انتخابات قبلی با آنها رو‌به‌رو بودیم، رفع شوند، در کلان شهرهایی همچون تهران مردم در صف‌های طولانی برای رأی دادن معطل نشوند و فقط با داشتن یک کد شناسایی شوند و به راحتی رأی بدهند.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: طرح حذف صفحه اول شناسنامه و کارت ملی که به صورت پایلوت در سه استان خوزستان، سمنان و قم آغاز شد و از فردا در این سه استان نباید از شهروندان برای انجام امور اداری کپی شناسنامه و کارت ملی گرفته شود.

رحمانی فضلی همچنین از مسئولان اجرای این طرح خواست در یک زمان‌بندی کوتاه این طرح را در کل کشور اجرا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.